Název: | Nad ránem |
Další názvy: | Befor down |
Autoři: | Anděrová, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Trnka Pavel, MgA. Mgr. |
Oponent: | Kotyza Vladivoj, akademický malíř |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57141 |
Klíčová slova: | kresba;příroda;uhel;velkogformátová kresba;traviny;louky;sníh;mráz;led;vrstvy;deformace;kontrast;hloubka;tíha;artblok |
Klíčová slova v dalším jazyce: | drawing;nature;charcoal;large format drawing;grass;meadows;snow;frost;ice;layers;deformation;contrast;depth;weight;artblock |
Abstrakt: | Tématem mé diplomové práce jsou velkoformátové kresby uhlem zachycené podle skic a fotografií přírody. Záměrem bylo vytvořit upřímný obraz toho, co se dělo v posledních několika letech, umělecký blok, vyhoření atd. a vytvořit vizuální ztvárnění těchto pocitů. Z doby, kdy jsem nad diplomovou prací seděl poměrně dlouho a snažil se ztotožnit s předchozími tématy, ale ta už pro mě nebyla aktuální. Proces začal malými dobrodružstvími při sbírání materiálů pro kresby. Jezdil jsem na zimní výlety po České republice do Krkonoš, Berouna, Plzně a Prahy. Skicování a fotografování trávy pokryté sněhem. Zaměřoval jsem se hlavně na kontrast mezi měkkostí a křehkostí trávy pod těžkou vrstvou sněhu a na to, jak se vzájemně ovlivňují a deformují. Deformace klidného povrchu něčím ostrým, rozbití monotónnosti, zahrnutí kontrastu měkkosti a tíhy do snímků. Možná také symbolika boje člověka s dlouhotrvajícím procesem nejistoty v jeho tvorbě. Zaměření na detail a intimní zpověď sebe sama. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The theme of my master thesis is large-scale charcoal drawings captured from sketches and photographs of nature. The idea behind this was to create an honest picture of what was happening in the past couple of years, art block, burnout, etc., and create a visual representation of these feelings. From the time when I sat over the thesis for quite a long time and tried to identify with the previous themes but they were no longer relevant for me. The process started with small adventures of collecting materials for drawings. I went on winter trips around the Czech Republic to Krkonoše, Beroun, Plzeň and Praha. Sketching and taking photos of grass covered with snow. I was mainly focusing on the contrast between the softness and fragility of grass under the heavy layer of snow and how they influence and deform each other. Deformation of a calm surface with something sharp, to break the monotony, to include the contrast of softness and heaviness in the images. Perhaps also the symbolism of one's struggle with the long-lasting process of uncertainty in one's creation. Focus on detail and intimate confession of self. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVU) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Anderova_DP_.pdf | Plný text práce | 75,87 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Anderova.pdf | Posudek vedoucího práce | 614,84 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Anderova_0.pdf | Posudek oponenta práce | 78,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Anderova_1.pdf | Průběh obhajoby práce | 49,67 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Anderova_DP_prilohy.rar | VŠKP - příloha | 58,38 MB | RAR | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Anderova_DP_prilohy_.pdf | VŠKP - příloha | 173,43 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57141
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.