Název: | Profesní kompetence učitele v MŠ pro zvládání projevů poruch afektů u dětí |
Další názvy: | Professional competences of the kindergarten teacher for managing manifestation of affect disorders in chilndren |
Autoři: | Pelešková, Dominika |
Vedoucí práce/školitel: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57143 |
Klíčová slova: | profesní kompetence učitele;projevy poruch afektů;předškolní dítě;úzkost;strach;fobie;vztek;patický afekt |
Klíčová slova v dalším jazyce: | teacher's professional competence;manifestation of affect disorders;preschool education;preschool child;anxiety;fear;phobias;anger;pathological affect |
Abstrakt: | Bakalářská práce se věnuje profesním kompetencím učitelů a učitelek mateřských škol při zvládání projevů poruch afektů u dětí. V teoretické části jsou popsány profesní kompetence učitele a části RVP PV, které souvisejí s dětskou emocionalitou. Je blíže definována samotná porucha afektů a také její specifické projevy. Je zde popsána doporučená intervence k jednotlivým projevům této poruchy, kterou lze realizovat v preprimárním vzděláváním. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, jehož cílem je zmapovat subjektivně vnímanou vybavenost a připravenost učitelů při zvládání projevů poruch afektů u dětí. Data jsou analyticky zpracována do paradigmatických modelů a následně do kauzálních modelů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis focuses on the professional competences of kindergarten teachers in managing manifestations of affect disorders in children. The theoretical part describes the professional competences of the teacher and the parts of the RVP PV that are related to children's emotionality. It defines in more detail the affect disorder itself and also its specific manifestations. It describes the recommended intervention for each manifestation of this disorder that can be implemented in pre-primary education. The practical part of the thesis includes a qualitative research investigation aimed at mapping the subjectively perceived competence and readiness of teachers in managing manifestations of affect disorders in children. Data are analytically processed into paradigmatic models and then into causal models. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_Peleskova_Dominika.pdf | Plný text práce | 1,18 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Peleskova_posudek oponenta BP.pdf | Posudek oponenta práce | 375,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Peleskova_posudek vedouci BP.pdf | Posudek vedoucího práce | 374,28 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Peleskova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 349,04 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57143
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.