Název: Profesní kompetence učitele v MŠ pro zvládání projevů poruch afektů u dětí
Další názvy: Professional competences of the kindergarten teacher for managing manifestation of affect disorders in chilndren
Autoři: Pelešková, Dominika
Vedoucí práce/školitel: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57143
Klíčová slova: profesní kompetence učitele;projevy poruch afektů;předškolní dítě;úzkost;strach;fobie;vztek;patický afekt
Klíčová slova v dalším jazyce: teacher's professional competence;manifestation of affect disorders;preschool education;preschool child;anxiety;fear;phobias;anger;pathological affect
Abstrakt: Bakalářská práce se věnuje profesním kompetencím učitelů a učitelek mateřských škol při zvládání projevů poruch afektů u dětí. V teoretické části jsou popsány profesní kompetence učitele a části RVP PV, které souvisejí s dětskou emocionalitou. Je blíže definována samotná porucha afektů a také její specifické projevy. Je zde popsána doporučená intervence k jednotlivým projevům této poruchy, kterou lze realizovat v preprimárním vzděláváním. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, jehož cílem je zmapovat subjektivně vnímanou vybavenost a připravenost učitelů při zvládání projevů poruch afektů u dětí. Data jsou analyticky zpracována do paradigmatických modelů a následně do kauzálních modelů.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis focuses on the professional competences of kindergarten teachers in managing manifestations of affect disorders in children. The theoretical part describes the professional competences of the teacher and the parts of the RVP PV that are related to children's emotionality. It defines in more detail the affect disorder itself and also its specific manifestations. It describes the recommended intervention for each manifestation of this disorder that can be implemented in pre-primary education. The practical part of the thesis includes a qualitative research investigation aimed at mapping the subjectively perceived competence and readiness of teachers in managing manifestations of affect disorders in children. Data are analytically processed into paradigmatic models and then into causal models.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Peleskova_Dominika.pdfPlný text práce1,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Peleskova_posudek oponenta BP.pdfPosudek oponenta práce375,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Peleskova_posudek vedouci BP.pdfPosudek vedoucího práce374,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Peleskova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce349,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57143

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.