Název: | Přechodový objekt v mateřských školách |
Další názvy: | Transitional object in preschools |
Autoři: | Maňáková, Vendula |
Vedoucí práce/školitel: | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57145 |
Klíčová slova: | přechodový objekt;osobnostně orientovaná výchova;předškolní vzdělávání;citová vazba |
Klíčová slova v dalším jazyce: | transitional object;individually oriented education;preschool education;emotional bond |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se věnuje tématu přechodových objektů dětí v mateřských školách. V teoretické části byly popsány přechodové objekty dětí, citová vazba mezi dítětem a hlavní pečující osobou, a nakonec specifika pedagoga předškolního vzdělávání ve vztahu potřeby bezpečí a jistoty dítěte a osobnostně orientované výchovy. V praktické části byla představena data výzkumu, který zmapoval přístup předškolních pedagogů k přechodovým objektům dětí, znalost či neznalost psychologického termínu přechodového objektu a přístup pedagoga ke tvorbě bezpečí na jeho třídě. Tato data byla získána polostrukturovanými rozhovory s pedagogy mateřských škol v Plzeňském kraji, nakonec byla tato data analyzovaná a vyhodnocena. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis explores the theme of transitional objects in preschool children. The theoretical part describes the transitional objects of children, the emotional bond between a child and their primary caretaker and finally the specifics of the role of teachers in preschool education in relation to the need of safety and sureness of the child and in the view of individually oriented education. The empirical part presents research data which mapped the approach of preschool teachers taken towards transitional objects of children, the knowledge or lack of knowledge of the psychological term transitional objects and the approach taken towards creating a safe environment in their classroom. The data have been gathered by a semi-structured interviews with preschool teachers in Plzeň region, the data has been analytically evaluated and interpreted. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Manakova Vendula - BP.pdf | Plný text práce | 863,14 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Manakova_posudek oponenta BP.pdf | Posudek oponenta práce | 368,48 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Manakova_posudek vedouci BP.pdf | Posudek vedoucího práce | 426,45 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Manakova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 359,52 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57145
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.