Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKocurová, Marie
dc.contributor.authorVlasáková, Martina
dc.date.accepted2012-08-28
dc.date.accessioned2013-06-19T06:57:03Z
dc.date.available2010-12-03cs
dc.date.available2013-06-19T06:57:03Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-06-29
dc.identifier42837
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/5801
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá didaktickými a kompenzačními pomůckami pro děti se zrakovým a kombinovaným postižením předškolního a mladšího školního věku, jež jsou při výchově a vzdělávání těchto dětí nepostradatelné. Výsledky získané tímto průzkumem považujeme za zajímavé a přínosné. Teoretická část práce přináší ucelený pohled na danou problematiku, zabývá se základními pojmy souvisejícími s poruchami zraku, specifiky v podpoře vývoje a edukací dětí se zrakovým postižením. K vypracování teoretické části byla využita současná literatura a odborné prameny. Experimentální část je zaměřena na současný stav pomůcek dostupných na trhu a analyzuje názory na množství, dostupnost, specifické požadavky a spokojenost uživatelů. Z výzkumných zjištění jsou vyvozena doporučení pro praxi.cs
dc.format89 s. (112 732 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=42837-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdítě se zrakovým postiženímcs
dc.subjectporuchy zrakucs
dc.subjectpodpora vývojecs
dc.subjectkompenzační smyslycs
dc.subjectzrakové vnímánícs
dc.subjectdidaktické pomůckycs
dc.subjectspecifické požadavkycs
dc.subjectvýchovacs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectintegracecs
dc.titleKompenzační a didaktické pomůcky při vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami se zrakovým a kombinovaným postižením předškolního a mladšího školního věkucs
dc.title.alternativeCompensation and teaching aids in the education of children with special educational needs with visual and multiple disabilites preschool and early school ageen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with didactical and compensatory aids for children with visual and multiple disabilities preschool and early school age who are in training and education of these children are indispensable. The results obtained in this survey we consider interesting and useful. The theoretical part gives a comprehensive view on the issue, deals with basic concepts associated with visual, specifics to support the development and education of children with visual impairments. To develop the theoretical part was used existing literature and expert sources. The experimental part is focused on the current status of devices on the market and analyzes the views on the quantity, availability, specific requirements and user satisfaction. The research findings are deduced recommendations for practice.en
dc.subject.translatedchildren with visual disabilitiesen
dc.subject.translatedvisual disturbancesen
dc.subject.translatedsupport the developmenten
dc.subject.translatedcompensatory sensesen
dc.subject.translatedvisual perceptionen
dc.subject.translatedeaching aidsen
dc.subject.translatedspecific requirementsen
dc.subject.translatededucationen
dc.subject.translatedtrainingen
dc.subject.translatedintegrationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP moje.pdfPlný text práce6,65 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vlasakova VP.pdfPosudek vedoucího práce35,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vlasakova OP.pdfPosudek oponenta práce55,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vlasakova O.pdfPrůběh obhajoby práce12,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/5801

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.