Title: K jazykové politice: současná situace výuky německého jazyka na ZŠ na Domažlicku
Other Titles: To language policy: The current situation of teaching German in elementary schools in Domažlice and neighborhood
Authors: Palovičová, Alena
Advisor: Voltrová, Michaela
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/8115
Keywords: český vzdělávací plán;německý jazyk;projekt Comenius;jazyková animace;rodilý mluvčí;profesní život;základní škola;Domažlice
Keywords in different language: czech education plans;german language;project Comenius;language animation;native speaker;professional life;primary school;Domažlice
Abstract: Diese Diplomarbeit widmet sich dem Thema "Die gegenwärtige Situation des Deutschunterrichts an den Grundschulen in der Stadt Domažlice und ihrer Umgebung". Das Hauptziel der Arbeit war, die Position der deutschen Sprache in dieser Region und das Verhältnis der Schüler zu dieser Sprache zu erfassen. Am Anfang der vorliegenden Arbeit werden die Ausbildungsprogramme Grundschule, Gemeindeschule, Nationalschule und Rahmenausbildungsprogramm für die Grundschulen (Kap. 3) beschrieben. Im Kapitel 4 wird die Untersuchung vorgestellt und ausführlich analysiert. Für eine bessere Übersicht werden alle ermittelten Fakten in den Graphen dargestellt. Die Ergebnisse der ganzen Analyse werden hier ebenso festgestellt. Am Ende (Kap. 5) der Arbeit werden die Methoden und Projekte vorgestellt, die sich um die Motivierung der Schüler bemühen, die gerne Deutsch lernen.
Abstract in different language: This diploma work includes today's situation of teaching German language at primary schools in the region of the town Domažlice. The main aim of the work was to notice the place of Germany language and to find out the attitude of children to this language. There are some descriptions of the Czech education plans at the beginning of this work "Základní škola", "Obecná škola", "Národní škola" a "Rámcový vzdělávací program". (Chapter 3) There is an analyzed survey in chapter 4. Every identified data are displayed in the graphs for better clarity. There are the results of the analysis in this part of the work too. The methods and the project are at the end of the work (Chapter 5). This part tries to motivate pupils to learn German language with the pleasure.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomova prace Palovicova.pdfPlný text práce873,03 kBAdobe PDFView/Open
palovicova_vp.pdfPosudek vedoucího práce242,25 kBAdobe PDFView/Open
palovicova_op.pdfPosudek oponenta práce319,49 kBAdobe PDFView/Open
Palovicova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce489,47 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/8115

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.