Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Hirt, Tomáš | |
dc.contributor.author | Dvořáková, Alžběta | |
dc.contributor.referee | Lupták Burzová, Petra | |
dc.date.accepted | 2013-06-04 | |
dc.date.accessioned | 2014-02-06T12:52:14Z | - |
dc.date.available | 2012-06-30 | cs |
dc.date.available | 2014-02-06T12:52:14Z | - |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-04-24 | |
dc.identifier | 51254 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/9474 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je zmapování přístupů příruček multikulturní výchovy k náboženství. Zajímalo mně, jakým způsobem jsou náboženské skupiny či pojímány, o jakých náboženství se hovoří, a o jakých nikoli, jak je s nimi v multikulturalistickém diskurzu pracováno a jaké charakteristiky jsou jednotlivým náboženstvím a jejich nositelům připisovány. Předmětem analýzy byly vzdělávací dokumenty, ve kterých se pracuje s kategorií multikulturalismu ? tedy s příručkami multikulturní výchovy a výchovy ?k občanství?. Multikulturalismus je v této práci zjednodušeně vnímán jako politický postoj, který hájí práva menšin. Raný multikulturalismus se zabýval především etnickými skupinami, nyní se ale stále častěji v tomto kontextu hovoří i o dalších skupinách ? postižení lidé, skupiny "queer" či náboženské skupiny. Tato práce analyzuje multikulturalismus a jeho možné přístupy právě k náboženským skupinám v České republice. | cs |
dc.format | 51 s. (71 100 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | multikulturalismus | cs |
dc.subject | multikulturní výchova | cs |
dc.subject | náboženství | cs |
dc.subject | identita | cs |
dc.title | Multikulturalismus a jeho přístupy k náboženským skupinám | cs |
dc.title.alternative | Multiculturalism and its attitudes towards religious groups | en |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická | cs |
dc.description.department | Katedra antropologie | cs |
dc.thesis.degree-program | Antropologie | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work is to map guide´s multicultural education approaches to religion. I wonder how the religious groups are conceived, and how is religion treated in multiculturalist discourse and what are the characteristics of the various religions and their holders are. The subject of the analysis were educational documents, working with the category of multiculturalism - the references to multicultural education and education of "citizenship". Multiculturalism in this work is simply seen as a political position that defends the rights of minorities. Early multiculturalism dealt mainly ethnic groups, but is now increasingly often talking about other kinds of group - disabled people, groups "queer" or religious group. This paper analyzes multiculturalism and its possible approaches to religious groups in the Czech Republic. | en |
dc.subject.translated | multiculturalism | en |
dc.subject.translated | multicultural education | en |
dc.subject.translated | religion | en |
dc.subject.translated | identity | en |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSA) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace 2 .pdf | Plný text práce | 692,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Dvorakova_posudek vedouciho.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,14 MB | Adobe PDF | View/Open |
Dvorakova_posudek oponenta.pdf | Posudek oponenta práce | 1,09 MB | Adobe PDF | View/Open |
Dvorakova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 369,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/9474
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.