Title: Využití filmu ve výuce moderních dějin
Other Titles: The use of audio-vidual education in modern history classes
Authors: Hanzlíček, Jakub
Advisor: Mušková, Eva
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/9623
Keywords: film;moderní dějiny;výuka
Keywords in different language: film;modern history;education
Abstract: Práce se věnuje audioviuzuální edukaci v dějepisu a skládá se ze dvou částí. V teoretické části nastiňuje okolnosti vzniku audiovizuální edukace, formuluje pojem "audiovizuální" a hledá jeho místo v oficiálních dokumentech současného českého vzdělávacího systému. Na tomto základě formuluje didaktická pravidla pro použití této metody v dějepisu, analyzuje dějepisný audiovizuální materiál a předkládá návrh několika didaktických aktivit, které se o tento materiál a metodu opírají.
Abstract in different language: This work explores the phenomenon of audio-visual education and tries to suggest some applications of it in modern history classes. The work consists of two parts. In the first part there is described the history, pedagogical theory and modern meanigs of this method according to current Czech education system. The second part proceeds from theoretical intro and offers few practical subject matters of using this method in modern history classes. This work also constitutes the apollogy of the sence of this method in education of modern history and that is why it includes qualitative evaluation of questionnaire to verify these thesis as well.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KHI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace.pdfPlný text práce799,07 kBAdobe PDFView/Open
Hanzlicek V.pdfPosudek vedoucího práce121,76 kBAdobe PDFView/Open
Hanzlicek O.pdfPosudek oponenta práce150,13 kBAdobe PDFView/Open
Hanzlicek P.pdfPrůběh obhajoby práce37,55 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/9623

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.