Title: | Analýza systému vzdělávání v oblasti účetnictví a daňového systému |
Other Titles: | Analysis of the system of education in accounting and tax system |
Authors: | Fukerová, Iveta |
Advisor: | Hinke, Jana |
Referee: | Červený, Josef |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9762 |
Keywords: | vzdělávání;účetnictví;daňová soustava;obchodní akademie |
Keywords in different language: | education;accounting;tax system;business school |
Abstract: | Předložená práce je zaměřena na analýzu vzdělávání v oblasti účetnictví a daňové soustavy. Vzdělávání v této oblasti je analyzováno na několika odborných stupních navazujících na sebe. První část práce porovnává tematické učební plány účetnictví a daňové soustavy u obchodní akademie a střední odborné školy s výukou účetnictví. Dále jsou analyzovány odchylky těchto učebních plánů se školními vzdělávacími programy a rámcovými vzdělávacími programy u jmenovaných škol. Další část porovnává učební plány obchodní akademie s obsahem studia na vysoké škole v oblasti účetnictví a daňové soustavy. Na této vysoké školy je poté provedeno dotazníkové šetření, které zjišťuje názory studentů na obsah a kvalitu výuky v oblasti účetnictví. Poslední část analyzuje rozdíly v tematickém obsahu učiva účetnictví na vysoké škole s požadavky kladenými na certifikaci účetní profese. Z provedených analýz jsou formulována doporučení a návrhy pro vzdělávání v oblasti účetnictví pro danou vysokou školu. |
Abstract in different language: | The present work focuses on the analysis of education system in accounting and tax system. Education in this area is analyzed for several professional degrees which are related to each other. The first part compares thematic lesson plans related to accounting and tax system for business academies and vocational schools with a view to accounting. Further on the differences between designated schools and theirs lesson plans of the school curriculum and educational program?s framework are presented. Next part compares the school curriculums of business academies with a content of studies at particular university which is related to accounting and tax system. On this University a survey is performed that identifies students' opinions on the content and quality of teaching in the field of accounting and tax system. The last part analyzes the differences in the thematic content of the curriculum related to accounting at university with the requirements for certification of the accounting profession. The conclusions form performed analyzes are formulated into recommendations and proposals for education in accounting for particular university. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KFU) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fukerova - Diplomova prace.pdf | Plný text práce | 1,9 MB | Adobe PDF | View/Open |
fukerova.pdf | Posudek vedoucího práce | 606,56 kB | Adobe PDF | View/Open |
fukerova.pdf(1).pdf | Posudek oponenta práce | 634,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
fukerova.PDF | Průběh obhajoby práce | 197,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/9762
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.