Title: | Zpracování výsledků vstupních testů z matematiky |
Other Titles: | Analysis of results of mathematics entrance tests |
Authors: | Pazderníková, Tereza |
Advisor: | Friesl, Michal |
Referee: | Kobeda, Zdeněk |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12105 |
Keywords: | ANOVA;lineární regrese;testování hypotéz |
Keywords in different language: | ANOVA;linear regression;testing hypothesis |
Abstract: | Práce se zabývá statistickým zpracováním výsledků vstupních testů z matematiky. Tyto testy slouží pro srovnání vstupních znalostí studentů fakult Západočeské univerzity v Plzni a jsou prováděny každoročně od roku 2006. Cílem práce je zaměřit se na souvislost výsledku testu se studovaným oborem a zhodnotit výsledky v posledních třech letech. Pro zpracování dat byla použita jednofaktorová a vícefaktorová analýza rozptylu a lineární regrese. |
Abstract in different language: | The thesis deals with statistical analysis of results of mathematics entrance tests. These tests are used for comparison of the entrance knowledge of students from faculties of the University of West Bohemia in Pilsen and have been performed annually since 2006. The aim of the thesis is to assess the influence of the test results on the particular branch and analyze them in the last three years. For the analysis of the data were used the One-Way and Two-Way Analysis of Variance (ANOVA) and linear regression. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMA) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pazdernikova_-_BP.pdf | Plný text práce | 1,97 MB | Adobe PDF | View/Open |
PV-Pazdernikova.pdf | Posudek vedoucího práce | 78,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
PO-Pazdernikova.pdf | Posudek oponenta práce | 119,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
P-Pazdernikova.pdf | Průběh obhajoby práce | 26,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12105
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.