Název: | Pokročilé řízení kaskády kotlů |
Další názvy: | Boiler Sequence Advanced Control |
Autoři: | Bugoš, Michal |
Vedoucí práce/školitel: | Balda, Pavel |
Oponent: | Sobota, Jaroslav |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12325 |
Klíčová slova: | HVAC;vytápění;regulace;kotel;spínací poměr;kaskáda kotlů;kriteria spínání kotlů;identifikace systémů;FIT;MRE;zátěž;PI regulace;konečný automat;řídící systém REX |
Klíčová slova v dalším jazyce: | HVAC;heating;control;boiler;switch-on ration (epsilon);boilers cascade;changeover criteria;system indentification;FIT;MRE;load;PI control;finite-state machine;REX control system |
Abstrakt: | Tato diplomové práce se zabývá návrhem algoritmu řízení kaskády kotlů. Shrnuje základní informace o způsobech řízení vytápění, ventilace a klimatizace (HVAC), obzvláště pak o způsobech regulace zdrojů tepla a řízení jejich kaskád. Při návrhu je nejprve odvozen matematický model identifikací systému z naměřených dat reálné kotelny. Využita je přechodové analýza a metoda nejmenších čtverců. V rámci tvorby modelu byl diskutován vliv zátěže systému. K tomuto modelu je následně sestaven řídící systém složený z PI regulátoru a automatu pro sekvenční řízení spínání jednotlivých kotlů kaskády. V závěru byl řídící systém ověřen simulací pro různé hodnoty zátěže otopné soustavy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This master thesis deals with design of sequence controller of boilers. Summarizes information about control systems for HVAC (Heating, ventilating and air-conditioning), especially about control of boilers and sequence control of boilers.At first, a mathematical model is derived from real heat plant measurements by identification methods. Used are transient response analysis and last square method. With model design a load behavior was discussed. For the model a control system is created. The control system consists of PI controller and finite-state machine for boiler switching control. At the end was controller design verified by simulation for various values of the load. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KKY) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Bugos _Michal.pdf | Plný text práce | 5,51 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bugos-v.pdf | Posudek vedoucího práce | 2,59 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bugos-o.pdf | Posudek oponenta práce | 2,55 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bugos-p.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,67 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/12325
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.