Title: Výuka francouzštiny pomocí komiksů
Other Titles: Teaching of French Language by means of Comics
Authors: Lochmanová, Zuzana
Advisor: Černíková, Veronika
Referee: Kratochvílová, Lucie
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12428
Keywords: komiks;FLE;francouzština;výuka;jazyk;motivace;jazyková cvičení;terminologie;francouzský jazyk;způsob výuky
Keywords in different language: french;motivation;FLE;comics;terminology;teaching language;language exercises;language;way of teaching;creative exercises
Abstract: Tato práce pojednává o využití komiksu při výuce francouzštiny na střední škole. V práci se zabýváme otázkou, proč by se mělo s komiksem pracovat. Práce mapuje současnou situaci použití komiksů v učebnicích, zároveň zkoumá terminologii a historii komiksu, které jsou pro výuku s komiksy nezbytné. Vyzdvihuje velké množství komiksů, které se dají použít při výuce. V poslední části jsou navržená cvičení pro práci s komiksem. Cílem práce je prokázat užitečnost komiksů zpestření cvičení při výuce.
Abstract in different language: This thesis treats the possibilities of using comics while teaching French language at highschool. It focuses on the motivation of students, it researches the possibilities of using comics in a creative way. It maps current situation of the use of comics in textbooks at highschools. This thesis suggests various activities which prove that the comics are an amusing and creative way how to teach French language.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KRO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Zuzana_Lochmanova.pdfPlný text práce15,71 MBAdobe PDFView/Open
Lochmanova vedouci.PDFPosudek vedoucího práce200,02 kBAdobe PDFView/Open
Lochmanova oponent.PDFPosudek oponenta práce263,7 kBAdobe PDFView/Open
Lochmanova obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce449,01 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12428

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.