Title: Elipsa v jazyce reklamy (na příkladu francouzštiny a češtiny)
Other Titles: Ellipse in the language of advertisement
Authors: Syrovátka, Jan
Advisor: Fenclová, Marie
Referee: Divišová, Lucie
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12436
Keywords: elipsa;reklama;jazyk;reklamní slogan;jazyk reklamy
Keywords in different language: ellipse;advertising;language;advertising discourse;language of advertising
Abstract: Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je především představena stylistická figura elipsa. Jsou vyzdvihnuty její typické rysy a zároveň je poukázáno na vlastnosti, které na první pohled nejsou tak zřejmé. Pozornost je taktéž věnována funkci jazyka obecně a následně se pozornost obrací k jazyku reklamy, kdy je komentována specifická povaha reklamního diskurzu. Jsou představeny postupy a metody, kterými se autoři reklamních sloganů snaží zapůsobit na své potencionální příjemce. Pozornost je dále věnována stylu reklamní komunikace a inzerce. Je upozorněno na hlavní body fungování reklamy a představen je fenomén reklamy jako takový. Představena jsou taktéž jednotlivá média, která jsou k šíření reklamy využívána. Jelikož se praktická část této práce zabývá analýzou reklamních sloganů, je jedna z kapitol zaměřena právě na rozbor reklamních sloganů. V praktické části diplomové práce se pozornost obrací k užívání elipsy v reklamním diskurzu. Jsou analyzovány francouzské a české reklamní slogany, které využívají k oslovení svých příjemců právě stylistické figury? elipsy. Použité a analýze podrobené reklamní slogany jsou řazeny podle slovních druhů, které jsou předmětem elipsy. Zvlášť jsou analyzovány reklamní slogany francouzské a české. Po analýze reklamních sloganů jsou vyvozeny závěry, které z rozboru reklamních sloganů vyplývají.
Abstract in different language: The thesis is divided into two parts, the theoretical and the practical one.The theoretical part deals mainly with the ellipse.The attention is also paid to the the function of language in general and than the attention turns to the language of advertising. Procedures and methods which are used by the authors of advertising slogans are presented. The attention is drawn to the main features of the functioning of advertising. In the practical part of the thesis, the attention is paid to the use of ellipse in the advertising discourse. The French and the Czech advertising slogans are analysed and the attention is paid to the use of ellipse.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KRO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace elipsa v jazyce reklamy (na prikladu francouzstiny a cestiny.pdfPlný text práce2,37 MBAdobe PDFView/Open
Syrovatka vedouci.PDFPosudek vedoucího práce80,33 kBAdobe PDFView/Open
Syrovatka oponent.PDFPosudek oponenta práce285,62 kBAdobe PDFView/Open
Syrovatka obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce89,82 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12436

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.