Title: Instrukce v pedagogické komunikaci na 1. stupni vybraných ZŠ v Plzni
Other Titles: Instructions in pedagogical communication at selected primary schools in Pilsen
Authors: Čavajdová, Markéta
Advisor: Sovová, Pavla
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14859
Keywords: instruce;třídění;efektivní komunikace;gramatika;frekvence;pedagogická komunikace;základní škola;vyučovací hodina
Keywords in different language: instruction;classification;effective communication;grammar;frequency;pedagogical communication;primary/elementary school;lesson
Abstract: Má diplomová práce se zabývá tématem instrukce v pedagogické komunikaci na vybraných základních školách v Plzni. Je dělena do dvou částí, a to do teoretické, kde se zabývám především pedagogickou komunikací, jejími pravidly a také efektivní komunikací. V praktické části jsem prováděla výzkum na dvou základních školách v Plzni. Vyučovací hodiny jsem snímala na videokameru. Poté jsem prováděla jejich doslovný přepis do textové podoby. Instrukce získané z přepisu jsem třídila do tří hledisek. Z hlediska efektivní komunikace, z hlediska gramatiky a z hlediska frekvence. Výsledkem mého výzkumu je popis instrukcí, které se vyskytovaly v pozorovaných vyučovacích hodinách.
Abstract in different language: This diploma thesis deals with the specific instructions given by pedagogue during the communication with students at primary schools in Pilsen. It consists of two parts, theoretical and practical. The first part introduces the basic information and rules of pedagogical communication. It also describes how to be effective during the communication. In the practical part the research was done at two selected schools in Pilsen. The observed lessons were recorded with the video camera and after that they were transcripted. The instructions gotten from the transcription were assessed from three different point of views effective communication, grammar and frequency. As a result of the diploma thesis we can consider the detail description of each instruction which was given by pedagogue during the observed lessons.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace - Cavajdova.pdfPlný text práce1,51 MBAdobe PDFView/Open
Cavajdova VP.pdfPosudek vedoucího práce34,4 kBAdobe PDFView/Open
Cavajdova OP.pdfPosudek oponenta práce30,45 kBAdobe PDFView/Open
Cavajdova O.pdfPrůběh obhajoby práce12,03 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/14859

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.