Title: | Být slepým - způsoby vnímání světa z perspektivy nevidomých |
Other Titles: | Being Blind - the Ways of World Perception in View of Sightless |
Authors: | Kaška, Lukáš |
Advisor: | Kobes, Tomáš |
Referee: | Hrešanová, Ema |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19614 |
Keywords: | nevidomí;slepí;zrak;smyslové vnímání;vnímání barev;perspektiva slepců;slepecké pomůcky;snění nevidomých;tyflopedie;prostorová orientace nevidomých;realita;biografická metoda;etnometodologie;echolokace |
Keywords in different language: | blind;vision;sensory perception;color perception;perspective blind;blind aids;dreaming of the blind;typhlopedia;spatial orientation of the blind;the reality biographical method;ethnomethodology;echolocation |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá tím, jakým způsobem nevidomí vnímají okolní svět. Důraz je kladen na prožitky slepců v každodenním životě při orientaci v prostoru, vnímání barev, komunikace s ostatními lidmi a na jejich sny. Práce odhaluje jaká je perspektiva světa z pozice slepého člověka. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the way in which blind people perceive the world. Emphasis is placed on the experiences of blind people in everyday life for orientation in space, color perception, communication with other people and their dreams. Work reveals what is the perspective of the world from the position of a blind man. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_Lukas Kaska_2015.pdf | Plný text práce | 439,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Kaska-vedouci.doc | Posudek vedoucího práce | 28 kB | Microsoft Word | View/Open |
oponent-Kaska_oponent.docx | Posudek oponenta práce | 31,69 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
obhajoba-kaska.JPG | Průběh obhajoby práce | 60,91 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19614
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.