Název: | Problematika agresivity u dětí mladšího školního věku |
Další názvy: | Projective methods in the diagnosis of aggressiveness a children at the primary school age |
Autoři: | Průšová, Barbora |
Vedoucí práce/školitel: | Holeček, Václav |
Oponent: | Lovasová, Vladimíra |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19880 |
Klíčová slova: | agrese;agresivita;mladší školní věk;projektivní metody;baum test;nedokončené věty;nedokončený příběh;hand test;předvýzkum;výzkum |
Klíčová slova v dalším jazyce: | aggression;aggressiveness;middle childhood;projective methods;digest studies;baum test;unfinished sentences;unfinished story;hand test;pilot study;survey research |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá diagnostikou agresivity u dětí v mladším školním věku. Snaží se přijít na to, zdali jsou vybrané projektivní metody schopny prokázat agresi u problémových dětí. Teoretická část práce zpracovává nejdůležitější poznatky týkající se agresivity, mladšího školního věku a projektivních metod. V textu jsou uvedeny některé přehledové studie, které byly k tomuto tématu vydány. Praktická část je propojena s částí teoretickou a věnuje se výzkumu, ve kterém byl (pod odborným dohledem poradenského psychologa) využíván Baum test, Nedokončené věty a nedokončený příběh, Hand test, pozorování a rozhovor. Výzkum prokázal schopnost některých projektivních metod poukázat na agresivní tendence dětí, zejména pokud jsou použity v kombinaci s dalšími diagnostickými nástroji. Pro konkrétnější výsledky by bylo vhodné testovat další možné kombinace různých diagnostických metod. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis deals with diagnosis of aggressiveness among children in middle childhood. The aim of the thesis is to discover possibilities of projective methods to prove aggression by troubled children. The theoretical part contains the most important findings about the aggressiveness, the middle childhood and the projective methods. It also includes some of digest studies which are connected to this topic. The practical part is connected with the theoretical part and it deals the survey research, in which (with the supervision of professional psychologist) the Baum test, Unfinished sentences, Unfinished story, Hand test, observing and the interview were used. The survey research proved the ability of some projective methods to point out the aggressive tendency of the children, especially if they are used in combination with other diagnostic methods. For more particular results it would be ideal to test other possible combination various diagnostic methods. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP - B. Prusova.pdf | Plný text práce | 4,26 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Prusova - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 448,26 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Prusova - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 494,27 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Prusova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 86,22 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/19880
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.