Title: Získané vady nohy u dětí školního věku
Other Titles: Acquired defects of the foot in children of school age
Authors: Berková, Petra
Advisor: Poková, Petra
Referee: Firýtová, Rita
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20420
Keywords: získané vady;klenba nožní;noha;plochonoží;prevence;korekce;postura;zřetězení
Keywords in different language: acquired defects;instep;foot;flat foot;prevention;correction;posture;concatenation
Abstract: Tato bakalářská práce obsahuje část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsáno, s jakými vadami dětské nohy se nejčastěji můžeme setkat. Jsou zde zmíněny i nejčastější vyšetřovací metody klenby nožní a další vyšetření postury, které s nohou úzce souvisí. Dále, je v teoretické části uvedena kapitola o zřetězení kloubních dysfunkcích a svalových spazmů. Teoretická část práce obsahuje také kapitolu o prevenci vad nohou, a terapeutické metody, kterými lze vady nohou léčit. V praktické části bakalářské práce je uveden cíl sledování a hypotézy. Hypotézy jsou ověřovány třemi kazuistickými šetřeními, kde je konkrétně rozepsané vyšetření a terapie. Druhým způsobem ověření hypotéz, je průzkum na středních školách. Jako objektivní metoda zhodnocení je vybrán přístroj PodoCam.
Abstract in different language: This thesis contains theoretical and practical part. In the theoretical part is described the most often defects of the child´s foot we can meet with. There are also mentioned the most common methods of the instep investigation and other posture investigations, which are closely related with legs. Furthermore, in the theoretical part is a chapter on concatenation of joint dysfunction and muscle spasms. The theoretical part also contains a chapter on the prevention of the foot defects and therapeutic methods which can heal foot defects. In the practical part of the thesis is given surveillance aims and hypotheses. Hypotheses are tested by three surveys of casuistry, where it is specifically itemized examination and therapy. The second way to test hypotheses is the survey in secondary schools. As an objective evaluation method is chosen device PodoCam.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015, FYT, Petra Berkova, Ziskane vady nohy u deti skolniho veku.pdfPlný text práce3,48 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-Berkova - posudek vedouci prace.pdfPosudek vedoucího práce102,12 kBAdobe PDFView/Open
oponent-Berkova - oponenstky posudek BP.pdfPosudek oponenta práce66,81 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Berkova.pdfPrůběh obhajoby práce446,33 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/20420

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.