Title: Terapie u dětí s ADHD
Other Titles: Therapy of children with ADHD
Authors: Schönborn, Kristyna
Advisor: Šámalová Kateřina, Mgr.
Referee: Boháčová Aneta, Mgr.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24439
Keywords: adhd;porucha pozornosti;terapeutické přístupy;farmakoterapie;metoda eeg-biofeedback
Keywords in different language: adhd syndrome;attention deficit disorder;therapeutic approaches;pharmacotherapy;eeg-biofeedback technique
Abstract: Tato bakalářská práce se zaobírá tématem terapie u dětí s ADHD. Soustřeďuje se na základní fakta a informace, které se týkají syndromu ADHD. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám především základními údaji o této poruše. Jedná se o elementární přehled, jako například vymezení pojmu ADHD a etiologie vzniku. Také se v této kapitole zmiňuji o symptomech ADHD a přidružených poruch, které mohou vzniknout. Dále není ani opomenuta ani diagnostika tohoto syndromu. V práci též nalezneme základní typy terapie ADHD a jiné metody, jak ovlivňovat projevy ADHD, jako například relaxační techniky. Praktická část je postavena na kvalitativním výzkumu. Jedná se o tři kazuistiky dětí, které trpí tímto syndromem a léčí se pomoci techniky EEG-biofeedback. Kazuistiky jsou vypracované na základě lékařských zpráv, rozhovorů a vlastního pozorování. Závěrem práce je stručné shrnutí výsledků praktické části a určité rady pro práci s dětmi s ADHD.
Abstract in different language: The purpose of the bachelor thesis is to describe the topic of children affected by ADHD. Thesis focuses on basic facts and information about ADHD syndrome. This thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part describes the core information about the disorder. In glance, it is an elementary overview such as definition of ADHD or etiological origins. This chapter also provides information about symptoms of ADHD and related disorders that could possibly occur, including diagnosis of the syndrome. Thesis also explains basic therapies and other methods of how to control ADHD such as relaxing technique. The practical part is based on qualitative research based on three different children case studies, affected by ADHD and being treated by EEG-biofeedback technique. The case studies are based on medical reports, interviews and personal observations. Thesis is concluded by brief practical results evaluation including recommendations for working with ADHD affected children
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BPKristynaSchonborn.pdfPlný text práce549,84 kBAdobe PDFView/Open
Schonborn - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce266,34 kBAdobe PDFView/Open
Schonborn - oponent.pdfPosudek oponenta práce911,54 kBAdobe PDFView/Open
Schonborn - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce78,25 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24439

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.