Název: Projevy agrese u dětí předškolního věku
Další názvy: Manifestations of aggression in preschool children
Autoři: Wenclowská, Dominika
Vedoucí práce/školitel: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Šámalová Kateřina, Mgr.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24443
Klíčová slova: agrese;agresivita;frustrace;potřeby;agresor;oběť;dítě
Klíčová slova v dalším jazyce: aggression;aggressive behavior;frustration;needs;aggressor;victim;child
Abstrakt: Bakalářská práce "Projevy agrese dětí předškolního věku" se zabývá dětskou agresí a jejími projevy v mateřské škole. Teoretická část je věnována vymezení pojmů "agrese" a "agresivita", jejich neurobiologickému podkladu v mozku, funkcím agresí, rozdělení agresí dle druhu a směru útoku. Dále jsme se soustředili na příčiny vzniku agresí, převážně na ty způsobené frustrací jedince. Uvedli jsme charakteristiku agresorů, obětí a charakterizaci dítěte předškolního věku. Dané poznatky byly podkladem pro praktickou část bakalářské práce. Praktická část je zaměřená na zmapování agresí v mateřské škole na konkrétních případech. Zaměřili jsme se na zmapování projevů, příčin a spouštěčů agresí u dětí předškolního věku. Využili jsme metod pozorování a kasuistické studie. Získaná data byla následně podrobena obsahově kategoriální analýze, jejíž výsledky jsou uvedeny v šesté kapitole. Podrobné kasuistiky jsou přiložené v příloze.
Abstrakt v dalším jazyce: Bachelor thesis "Manifestations of aggression preschool children" deal with child aggression in kindergarten. Theoretical part is about the concepts of aggression and aggressiveness and their neurological origin in the brain, the function of aggression, agression, classified according to the type and direction of attack. We focused on the causes of frustration caused by individuals. The following chapters are devoted to the characteristics of aggressors, victims and characterization of a preschool child. This knowledge is the basis for the practical part The practical part is focused on mapping aggression in the kindergarten on the specific cases. We focused on mapping the symptoms, causes and triggers aggression in preschool children. We used the methods of observation and casuistical. The obtained data were subjected to content categorical analysis, the results are given in the sixth chapter. Detailed case studies are provided in the attachment.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP - Wenclowska.pdfPlný text práce1,14 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Weberova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce474,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Wenclowska - oponent.pdfPosudek oponenta práce224,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Wenclowska - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce81,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24443

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.