Název: | L'oeuvre d'art en classe de FLE / Umělecká díla v hodinách francouzského jazyka |
Další názvy: | The art in lessons of french |
Autoři: | Jarošová, Radana |
Vedoucí práce/školitel: | Černíková Veronika, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Fenclová Marie, Doc. PhDr. CSc. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24649 |
Klíčová slova: | umění;kultura;francouzština;didaktika;pedagogika |
Klíčová slova v dalším jazyce: | culture;french;didactics;art;pedagogics |
Abstrakt: | Tato diplomová práce nese název "Využití uměleckých děl v hodinách francouzského jazyka." Vyučování francouzštiny neznamená jen naučit gramatiku, lexikum a fonetiku, ale při výuce francouzštiny žákům předáváme také kulturní znalosti frankofonních zemí. Umělecká díla jsou součástí francouzské kultury. Tento fakt je bohužel mnohými učiteli francouzského jazyka opomíjen. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli vytvořit příklady příprav na vyučovací hodiny za použití uměleckých děl jakožto autentických dokumentů. V teoretické části jsme se věnovali definici autentického dokumentu, což je dokument, který byl primárně vytvořen rodilými mluvčími pro jiné účely, než jsou účely didaktické. Přes to ale shledáváme využití autentických dokumentů efektivním, a to díky tomu, že žáci jsou lépe motivováni, pokud pracují s autentickým dokumentem, což je velmi důležité. Po tom, co jsme zjistili, jak se pracuje s tímto dokumentem, jsme připravili několik příkladů příprav na vyučovací hodiny. Pro každý využitý obraz byly vytvořeny dvě přípravy na hodiny, a to jedna pro začátečníky zaměřená na lexikum a jedna pro pokročilejší studenty. Ta je věnována více mluvenému projevu. Tyto přípravy byly využity na na střední škole, kde se potvrdila naše hypotéza, že užití umění ve francouzštině je efektivní, motivující a děti baví. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis named "The use of art in French lessons." Teaching the French does not involve only grammar, lexis or phonetics but also culture of the francophones countries. This important fact is often forgotten by considerable number of teachers. This thesis proposes an aplication of French art in lessons. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KRO) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
JAROSOVADP2016.pdf | Plný text práce | 1,9 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jarosova vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 939,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jarosova oponent0001.PDF | Posudek oponenta práce | 1,15 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jarosova obhajoba0001.PDF | Průběh obhajoby práce | 494,04 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24649
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.