Title: | Vědecký přístup autora Emila Zoly v " Therese Raquin" |
Other Titles: | The scientific approach of Emile Zola in " Therese Raquin " |
Authors: | Ferraiuolo, Francesca |
Advisor: | Černíková Veronika, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Divišová Lucie, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24887 |
Keywords: | naturalismus;autoři;vědecká metoda;émile zola;thér?se raquin |
Keywords in different language: | naturalism;authors;scientific method;émile zola;thér?se raquin |
Abstract: | Práce představuje přehled původů a charakteristik literárního hnutí naturalismu ve Francii. Obsah práce je soustředěn na hlavní autory a díla tohoto hnutí. Její podstatná část je věnována myšlenkám a dílům autora Émila Zoly, s důrazem na vědeckou metodu, kterou autor aplikoval v románu. Hlavní částí této práce je analýza Zolova vědecké metody v románu Thér?se Raquin. |
Abstract in different language: | The work presents an overview of the origins and the characteristics of the naturalistic literary movement in France. The content of the work is focused on the main authors and works. An important part of it is dedicated to the ideas and the works of the author Émile Zola, with stress on the scientific method which he applied in the novel. The main part of this work is the analysis of Zola's scientific method in the novel Thér?se Raquin. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KRO) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace_Francesca Ferraiuolo.pdf | Plný text práce | 225,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Ferraiuolo vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 463,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Ferraiulo oponent.doc | Posudek oponenta práce | 43,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
Ferrauiolo obhajoba.PDF | Průběh obhajoby práce | 461,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24887
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.