Title: Vědecký přístup autora Emila Zoly v " Therese Raquin"
Other Titles: The scientific approach of Emile Zola in " Therese Raquin "
Authors: Ferraiuolo, Francesca
Advisor: Černíková Veronika, Mgr. Ph.D.
Referee: Divišová Lucie, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24887
Keywords: naturalismus;autoři;vědecká metoda;émile zola;thér?se raquin
Keywords in different language: naturalism;authors;scientific method;émile zola;thér?se raquin
Abstract: Práce představuje přehled původů a charakteristik literárního hnutí naturalismu ve Francii. Obsah práce je soustředěn na hlavní autory a díla tohoto hnutí. Její podstatná část je věnována myšlenkám a dílům autora Émila Zoly, s důrazem na vědeckou metodu, kterou autor aplikoval v románu. Hlavní částí této práce je analýza Zolova vědecké metody v románu Thér?se Raquin.
Abstract in different language: The work presents an overview of the origins and the characteristics of the naturalistic literary movement in France. The content of the work is focused on the main authors and works. An important part of it is dedicated to the ideas and the works of the author Émile Zola, with stress on the scientific method which he applied in the novel. The main part of this work is the analysis of Zola's scientific method in the novel Thér?se Raquin.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KRO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace_Francesca Ferraiuolo.pdfPlný text práce225,58 kBAdobe PDFView/Open
Ferraiuolo vedouci.pdfPosudek vedoucího práce463,69 kBAdobe PDFView/Open
Ferraiulo oponent.docPosudek oponenta práce43,5 kBMicrosoft WordView/Open
Ferrauiolo obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce461,36 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24887

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.