Název: Ekonomika a financování školství
Další názvy: Economics and financing of the education system
Autoři: Fekerlová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Hejduková Pavlína, Ing. Ph.D.
Oponent: Svejkovská Veronika, Mgr. Ing.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/26654
Klíčová slova: financování terciárního vzdělávání;univerzity a vysoké školy;školství;stipendium;školné
Klíčová slova v dalším jazyce: tertiary education funding;universities and colleges;education;scholarship;tuition fees
Abstrakt: Cílem mé práce je analyzovat financování vysokých škol v České republice a třech dalších konkrétních státech, tedy ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska, Dánském království a Australském společenství, popsat strukturu jejich terciárního vzdělávání a v závěru tyto státy mezi sebou porovnat a navrhnout zlepšení pro Českou republiku s inspirací v zahraničních systémech. V práci popisuji stručně historii a současnou situaci vysokoškolského vzdělávání v jednotlivých státech, zmiňuji jednotlivé instituce poskytující vysokoškolské vzdělávání a zaměřuji se především na financování terciárního vzdělávání, a to jak z pohledu studentů, tak i jednotlivých států, tyto údaje pak mezi sebou porovnávám. Na závěr uvádím návrhy, které mohou zvýšit efektivitu financování vysokých škol v České republice a také podpořit její ekonomiku.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of my diploma thesis is to analyze funding of higher education in the Czech Republic and three other countries, these are the United Kingdom of the Great Britain and the Northern Ireland, the Kingdom of Denmark and the Commonwealth of Australia. The aim is also to describe the structure of tertiary education and to compare selected countries among themselves as well as suggesting improvements for the Czech Republic, which will be inspired by foreign systems. I describe briefly history and present position of higher education in selected countries, I mention institutions which provide tertiary education and I focus primarily on financing of the education systems from the student and each state perspective. In the end these facts are compared and proposals for improvements, which should support the efficiency of the Czech economy, are introduced.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KFU)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-final-Lucie Fekerlova.pdfPlný text práce1,41 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fekerlova_posudek vedouciho.pdfPosudek vedoucího práce674,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fekerlova_posudek oponenta.pdfPosudek oponenta práce734,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fekerlova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce315,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26654

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.