Title: Edward T. Hall - chronemika
Other Titles: Edward T. Hall - chronemics
Authors: Baloghová, Lucie
Advisor: Hanzelínová Lada, PhDr. Ph.D.
Referee: Murgaš Jaromír, PhDr. CSc.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/26772
Keywords: neverbální komunikace;e. t. hall;chronemika;monochronní a polychronní kultura;gesta;čas;norsko
Keywords in different language: nonverbal communication;e. t. hall;chronemics;monochronic and polychronic culture;gestures;time;norway
Abstract: Cílem této bakalářské práce bylo vysvětlit komunikaci, její použití v konkrétních zemích a využití v praxi. Práce ukazuje mnohé z typického chování kultur, vysvětluji hlavně jejich pojetí času, ale také gesta a další neverbální projevy. Také se zabývám chronemikou v práci The Dance of Life od Edwarda T. Halla a porovnávám fiktivní postavu z knih s příslušnou zemí. Na tomto základě jsem se snažila zjistit, zda literatura poskytuje informace o kultuře a jejích typických projevech.
Abstract in different language: The aim of this bachelor thesis was to explain the communication, its use in specific nations and use in practice. Work shows many of the typical behavior of cultures, I explain mainly by their concept of time, but also gestures and other nonverbal expressions. I also deal with chronemics in the work The Dance of Life from Edward T. Hall and compare the fictional character from books with the corresponding nation and on this basis I tried to find whether literature gives information about culture and its typical manifestations.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace-Baloghova.pdfPlný text práce645,68 kBAdobe PDFView/Open
baloghova_hanzelinova.JPGPosudek vedoucího práce2,84 MBJPEGView/Open
baloghova_murgas.pdfPosudek oponenta práce964,88 kBAdobe PDFView/Open
baloghova_O.pdfPrůběh obhajoby práce516,44 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/26772

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.