Title: | Dějiny Rokycanska v naučných stezkách |
Other Titles: | The history of the Rokycany region in educational trails |
Authors: | Votýpka, Jan |
Advisor: | Východská Helena, PaedDr. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/26895 |
Keywords: | rokycansko;exkurze;naučné trasy;pamětihodnosti;didaktické aktivity |
Keywords in different language: | the rokycany region;excursion;educational trails;sights;didactic activities |
Abstract: | V této diplomové práci je navrženo osm naučných tras pro žáky druhého stupně základní školy. Místa v těchto trasách se vztahují k historii rokycanského okresu. Tyto trasy mohou být absolvovány učiteli a jejich žáky během jednodenní a vícedenní školní exkurze. V jednotlivých lokalitách budou žáci plnit navržené didaktické aktivity. Diplomová práce má v žácích prohloubit zájem o dějepis, upevnit historické povědomí o regionu a motivovat k návštěvě dalších památek. |
Abstract in different language: | This diploma thesis presents eight educational trails. Localities in these trails relate to history of the Rokycany region. These trails can be walked by teachers and their pupils during school excursion. In these localities, pupils will fulfil proposed didactic activities. This diploma thesis should deepen interest in history, consolidate historical awareness of the homeland and motivate to visit other sights. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KHI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Jan Votypka - Diplomova prace.pdf | Plný text práce | 3,94 MB | Adobe PDF | View/Open |
Votypka V.pdf | Posudek vedoucího práce | 821,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Votypka O.pdf | Posudek oponenta práce | 662,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Votypka P.pdf | Průběh obhajoby práce | 183,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/26895
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.