Název: Interpretativní kompetence výtvarného vyjádření emocí u žáků šesté třídy
Další názvy: Interpretive skills of visual expression of emotions at pupils in the sixth class
Autoři: Vlčková, Jitka
Vedoucí práce/školitel: Lukavský Jindřich, Mgr. Ph.D.
Oponent: Podlipský Rudolf, PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27660
Klíčová slova: expresivní malby;hermeneutická identita;artefiletika;umělecké koncepty;metody vědeckého výzkumu
Klíčová slova v dalším jazyce: expressive paintings;hermeneutical identity;artephiletics;artistic concepts;methods of scientific research
Abstrakt: Předmětem mé bakalářské práce je zamyšlení nad experimentální učební úlohou využívané ve výzkumu výtvarného vyjádření emocí technikou nefigurativní malby u žáků šesté třídy. Obsahem zadání experimentální úlohy je malba jednoho ze sedmi nabídnutých námětů (pojmenování emocí) a jejich následná reflexe, interpretace a hodnocení vzniklých maleb. Reflektivní fáze výuky je zaměřena na dialogické řešení, které vede k různým interpretacím děl. Obecným cílem mé práce je přispět k porozumění výtvarného vyjádření emocí u jedenáctiletých dětí v expresivně tvořivých činnostech při výtvarné výchově. Konkrétně jde o zmapování kvality vyjadřovaných prekonceptů jednotlivých účastníků (učitel, žáci) a jejich přínos pro odhalování vzdělávacích motivů v experimentálních učebních úlohách.
Abstrakt v dalším jazyce: The subject of my thesis is to reflect on the role of experiential learning used in research into creative expression of emotions figurative painting technique in students in the sixth grade. Reflective teaching phase is focused on solving dialogue, which leads to different interpretations of the works. The general objective of my work is to contribute to the understanding of the creative expression of emotions among eleven years old children expressive creative activities in art education. Specifically, the mapping of quality preconceptions expressed by individual participants (the teacher, pupils) and their contribution to identifying educational themes in the experimental teaching jobs.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP - Jitka Vlckova.pdfPlný text práce4,58 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Vlckova Jitka_vedouci_Lukavsky_2017.pdfPosudek vedoucího práce1,49 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Vlckova Jitka_oponent_Podlipsky_2017.pdfPosudek oponenta práce1,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Vlckova Jitka_2017.pdfPrůběh obhajoby práce480,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27660

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.