Title: | Interpretativní kompetence výtvarného vyjádření emocí u žáků šesté třídy |
Other Titles: | Interpretive skills of visual expression of emotions at pupils in the sixth class |
Authors: | Vlčková, Jitka |
Advisor: | Lukavský Jindřich, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Podlipský Rudolf, PaedDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/27660 |
Keywords: | expresivní malby;hermeneutická identita;artefiletika;umělecké koncepty;metody vědeckého výzkumu |
Keywords in different language: | expressive paintings;hermeneutical identity;artephiletics;artistic concepts;methods of scientific research |
Abstract: | Předmětem mé bakalářské práce je zamyšlení nad experimentální učební úlohou využívané ve výzkumu výtvarného vyjádření emocí technikou nefigurativní malby u žáků šesté třídy. Obsahem zadání experimentální úlohy je malba jednoho ze sedmi nabídnutých námětů (pojmenování emocí) a jejich následná reflexe, interpretace a hodnocení vzniklých maleb. Reflektivní fáze výuky je zaměřena na dialogické řešení, které vede k různým interpretacím děl. Obecným cílem mé práce je přispět k porozumění výtvarného vyjádření emocí u jedenáctiletých dětí v expresivně tvořivých činnostech při výtvarné výchově. Konkrétně jde o zmapování kvality vyjadřovaných prekonceptů jednotlivých účastníků (učitel, žáci) a jejich přínos pro odhalování vzdělávacích motivů v experimentálních učebních úlohách. |
Abstract in different language: | The subject of my thesis is to reflect on the role of experiential learning used in research into creative expression of emotions figurative painting technique in students in the sixth grade. Reflective teaching phase is focused on solving dialogue, which leads to different interpretations of the works. The general objective of my work is to contribute to the understanding of the creative expression of emotions among eleven years old children expressive creative activities in art education. Specifically, the mapping of quality preconceptions expressed by individual participants (the teacher, pupils) and their contribution to identifying educational themes in the experimental teaching jobs. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP - Jitka Vlckova.pdf | Plný text práce | 4,58 MB | Adobe PDF | View/Open |
SCAN_Vlckova Jitka_vedouci_Lukavsky_2017.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,49 MB | Adobe PDF | View/Open |
SCAN_Vlckova Jitka_oponent_Podlipsky_2017.pdf | Posudek oponenta práce | 1,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Prubeh obhajoby - Vlckova Jitka_2017.pdf | Průběh obhajoby práce | 480,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/27660
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.