Title: | Pomůcky pro rozvoj psychomotorického vývoje kojenců |
Other Titles: | Teaching aids for developing cognitive skills of infants |
Authors: | Zahořová, Markéta |
Advisor: | Obytová Petra, Mgr. |
Referee: | Ryba Lukáš, Mgr. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31720 |
Keywords: | kojenec;kojenecké pomůcky;manipulační techniky;psychomotorický vývoj |
Keywords in different language: | infant;aids for infants;handling;cognitive skills |
Abstract: | Tato práce se zabývá problematikou související se správnou manipulací a pomůckami, které tvoří nedílnou součást každodenních aktivit kojenců. Teoretická část obsahuje tři základní kapitoly, ve kterých popisuji jednotlivé části celého konceptu ovlivňující psychomotorický vývoj dítěte. V první kapitole se zaobírám fyziologickým vývojem kojenců a způsoby, kterými ho lze vyšetřovat. V kapitole číslo dva jsou shrnuté základní zásady správného zacházení s kojenci, kam řadím zmíněné pomůcky a manipulaci a na konec jsem uvedla několik metod, jakými lze odchylky od správného psychomotorického vývoje odstranit. Praktická část obsahuje kazuistiky tří pacientů, kteří byli odesláni na rehabilitaci kvůli opožděnému psychomotorickému vývoji a predilekci hlavy. Vždy jsou popsány vstupní a výstupní vyšetření, které znázorňovaly aktuální stav psychomotorického vývoje. Pro každého z nich byl následně na základě vyšetření, vytvořen individuální krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán, který byl zakončený zhodnocením terapie. Druhá část obsahuje zhodnocení dotazníkového šetření, který se týkal využití pomůcek u dětí s valgozitou kolenních kloubů a pes planus. Dotazníkové šetření potvrdilo, že většina rodičů své děti předčasně ukládala do pasivního sedu, dále do odrážedla a chodítka, čímž mohla výrazně podpořit vadné držení dolních končetin. |
Abstract in different language: | The subject of this bachelor thesis is related to correct handling and aids for infants. These aids are nowadays an integral part of everyday activities for infants. The theoretical part includes three basic chapters that describe the whole concept influencing psychomotor and cognitive skills of infants. In the first chapter the physiological development of infants is understated and also the ways it can be investigated. Chapter number two summarizes the basic principles of correct manipulation with infants where the mentioned aids and handling are listed, and at the end I introduced several methods that can deviations from the correct cognitive skills can reduce. The practical part contains case studies of three patients who were sent to a rehabilitation centre due to their delayed psychomotor and cognitive skills and a head predilection. For each of them, an individual short-term and long-term rehabilitation plan was created on the basis of an examination. The whole procedure ended up with an evaluation of the therapy. The second part contains an evaluation of the questionnaire survey, which concentrated on the use of aids for children with genu valgum and flat feet. The questionnaire survey confirmed that most parents had prematurely placed their babies in a passive sitting, in pushbikes and babywalkers, which could greatly support imperfect posture of the lower limbs. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BAKALARSKA PRACE FINALNI VERZE 1.pdf | Plný text práce | 3,12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Zahorova - posudek vedouci prace.pdf | Posudek vedoucího práce | 229,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Zahorova - oponentsky posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 199,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
BP - Zahorova.pdf | Průběh obhajoby práce | 450,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/31720
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.