Title: Pomůcky pro rozvoj psychomotorického vývoje kojenců
Other Titles: Teaching aids for developing cognitive skills of infants
Authors: Zahořová, Markéta
Advisor: Obytová Petra, Mgr.
Referee: Ryba Lukáš, Mgr.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/31720
Keywords: kojenec;kojenecké pomůcky;manipulační techniky;psychomotorický vývoj
Keywords in different language: infant;aids for infants;handling;cognitive skills
Abstract: Tato práce se zabývá problematikou související se správnou manipulací a pomůckami, které tvoří nedílnou součást každodenních aktivit kojenců. Teoretická část obsahuje tři základní kapitoly, ve kterých popisuji jednotlivé části celého konceptu ovlivňující psychomotorický vývoj dítěte. V první kapitole se zaobírám fyziologickým vývojem kojenců a způsoby, kterými ho lze vyšetřovat. V kapitole číslo dva jsou shrnuté základní zásady správného zacházení s kojenci, kam řadím zmíněné pomůcky a manipulaci a na konec jsem uvedla několik metod, jakými lze odchylky od správného psychomotorického vývoje odstranit. Praktická část obsahuje kazuistiky tří pacientů, kteří byli odesláni na rehabilitaci kvůli opožděnému psychomotorickému vývoji a predilekci hlavy. Vždy jsou popsány vstupní a výstupní vyšetření, které znázorňovaly aktuální stav psychomotorického vývoje. Pro každého z nich byl následně na základě vyšetření, vytvořen individuální krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán, který byl zakončený zhodnocením terapie. Druhá část obsahuje zhodnocení dotazníkového šetření, který se týkal využití pomůcek u dětí s valgozitou kolenních kloubů a pes planus. Dotazníkové šetření potvrdilo, že většina rodičů své děti předčasně ukládala do pasivního sedu, dále do odrážedla a chodítka, čímž mohla výrazně podpořit vadné držení dolních končetin.
Abstract in different language: The subject of this bachelor thesis is related to correct handling and aids for infants. These aids are nowadays an integral part of everyday activities for infants. The theoretical part includes three basic chapters that describe the whole concept influencing psychomotor and cognitive skills of infants. In the first chapter the physiological development of infants is understated and also the ways it can be investigated. Chapter number two summarizes the basic principles of correct manipulation with infants where the mentioned aids and handling are listed, and at the end I introduced several methods that can deviations from the correct cognitive skills can reduce. The practical part contains case studies of three patients who were sent to a rehabilitation centre due to their delayed psychomotor and cognitive skills and a head predilection. For each of them, an individual short-term and long-term rehabilitation plan was created on the basis of an examination. The whole procedure ended up with an evaluation of the therapy. The second part contains an evaluation of the questionnaire survey, which concentrated on the use of aids for children with genu valgum and flat feet. The questionnaire survey confirmed that most parents had prematurely placed their babies in a passive sitting, in pushbikes and babywalkers, which could greatly support imperfect posture of the lower limbs.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BAKALARSKA PRACE FINALNI VERZE 1.pdfPlný text práce3,12 MBAdobe PDFView/Open
Zahorova - posudek vedouci prace.pdfPosudek vedoucího práce229,05 kBAdobe PDFView/Open
Zahorova - oponentsky posudek.pdfPosudek oponenta práce199,89 kBAdobe PDFView/Open
BP - Zahorova.pdfPrůběh obhajoby práce450,85 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/31720

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.