Title: Identifikace rodného jazyka pisatelů na základě anglicky psaných esejů
Other Titles: Identification of writers' native language based on essays written in English
Authors: Brada, Robert
Advisor: Ircing Pavel, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Švec Jan, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/31880
Keywords: zpracování přirozeného jazyka;identifikace rodného jazyka;strojové učení;klasifikace
Keywords in different language: natural language processing;native language identification;machine learning;classification
Abstract: Cílem předkládané bakalářské práce je prozkoumat různé techniky identifikace rodného jazyka pisatelů na základě anglicky psaných esejů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část představuje stručný teoretický úvod do oblasti strojového učení a zpracování přirozeného jazyka. V praktické části je popsáno použité programovací prostředí společně s praktickými ukázkami programovacího kódu. Závěr je věnován prezentaci a zhodnocení dosažených výsledků.
Abstract in different language: The purpose of this study is to try and discuss different techniques that are used in native language identification based solely on essay written in English. This thesis consists of theoretical and practical part. The practical part represents introduction into machine learning and methods used in natural language processing. The practical part describes programming environment and practical examples of code are shown here. Finally, achieved results are presented and discussed in the last chapter.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKY)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_brada.pdfPlný text práce8,19 MBAdobe PDFView/Open
brada-v.pdfPosudek vedoucího práce652,44 kBAdobe PDFView/Open
brada-o.pdfPosudek oponenta práce751,1 kBAdobe PDFView/Open
brada-p.pdfPrůběh obhajoby práce334,86 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/31880

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.