Název: | Porovnání výukových metod při vyučování fyzické geografie na druhém stupni ZŠ |
Další názvy: | Comparison of teaching methods in the education of physical geography at the elementary school |
Autoři: | Trhlíková, Dominika |
Vedoucí práce/školitel: | Pluháčková Markéta, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32395 |
Klíčová slova: | výukové metody;experiment;základní škola;fyzická geografie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | teaching methods;experiment;primary school;physical geography |
Abstrakt: | Bakalářská práce je zaměřena na porovnávání klasických (reproduktivních) vyučovacích metod a aktivizační (produkčních) vyučovacích metod při vyučování fyzické geografie na druhém stupni základní školy. Klasické vyučovací metody kladou důraz na metody slovní a naopak aktivizační vyučovací metody jsou zaměřeny na používání názorně-demonstračních metody, jejíž součástí byly mnou připravené pokusy, sloužící k získání lepších znalostí a dovedností. Pomocí metody rozhovoru, byly získány informace týkající se problematického tématu,celkový oběh vzduchu v atmosféře, které bylo použito během vyučovacích hodin. Pomocí metody experimentu byly porovnány obě zrealizované vyučovací hodiny. Pro porovnání sloužily mnou připravené pretesty a posttesty, jejichž výsledky jsou zpracovány v tabulkách a grafech. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis focuses on comparison of classical (reproductive) teaching methods and activation (production) teaching methods in physical geography education on the second level of elementary schools. Classical teaching methods emphasize verbal methods on the contrary activation teaching methods focus on the use of illustrative-demonstration methods, part of which were my prepared experiments, which serve to gain better knowledge and skills. By using the interview method, information was obtained on the problematic topic, total air circulation in the atmosphere, that was used during lessons. Using the experimental method, both realized lessons were compared. I prepared preliminary tests and posttests for comparison, their results were processed in the tables and charts that are part of the bachelor thesis. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska_prace_Dominika_Trhlikova_2018.pdf | Plný text práce | 2,74 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Trhlikova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 691,34 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Trhlikova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 150,3 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Trhlikova O.pdf | Posudek oponenta práce | 759,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/32395
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.