Název: | Dětská kresba v předškolním věku |
Další názvy: | Childhood drawing in pre-school age |
Autoři: | Komrsková, Justina |
Vedoucí práce/školitel: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33108 |
Klíčová slova: | předškolní děti;dětská kresba;barva;kresba lidské postavy;projektivní metoda |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschoold children;pre-school children;children´s drawing;color;drawing of human figure;projective method |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá zákonitostmi a zvláštnostmi dětské kresby. V teoredcké čásd jsem se věnovala vývoji dětské kresby, jejich specifikům, vývoji kresby lidské postavy a možnostem využik kresby pro diagnosdku osobnosd. V prakdcké čásd jsem se zaměřila na deset děk v předškolním věku a snažila jsem se diagnosdkovat jejich kresby v průběhu šesd měsíců. Na základě prostudované odborné literatury jsem si vytyčila znaky, které jsou v kresbách pozorovatelné a ty jsem následně analyzovala a přiřadila jim významový a interpretační kontext. Svá zjištění jsem u každého sledovaného dítěte zanesla do jednotlivých přehledných tabulek. Tyto interpretační závěry jsem konzultovala s paní učitelkou, která s dětmi pracuje a zná je velmi dobře. Na základě zpětné vazby o každém konkrétním dítěd jsem porovnala míru shody interpretačních závěrů a vytvořila jsem výsečový graf úspěšnosd hodnocení. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis deals with rules and specialides of children drawings. The theoredcal part concerns with development of children drawings, its specific parts, development of human figure drawing and possibility of using children drawing for character diagnosdcs. The pracdcal part focuses on ten preschool children and analyses their drawings within six months of process. Interpretadons were later consulted with their teacher. Based on literature of fact i set pardcular features in the drawings and i analysed them and matched them with the meaning and interpretadon context. All interpretadon conclusions were consulted with the kindergarten teacher who works with the children and knows them rahter well. Thanks to her feedback about every single child i was able to compare how much the interpretadon conclusions were right and a pie chart of assessments successfulness was created as outcome of this consultadon. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Vyvoj detske kresby TISK oprava.pdf | Plný text práce | 9,21 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Komrskova-oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 289,13 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Komrskova-vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 782,64 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Komrskova-prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 14,27 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/33108
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.