Title: | Finanční gramotnost vybraného segmentu obyvatel |
Other Titles: | Financial literacy of selected citizen segment |
Authors: | Šatra, Martin |
Advisor: | Svoboda Milan, Ing. Mgr. Ph.D. |
Referee: | Nový Miloš, Ing. et Ing. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33552 |
Keywords: | finanční gramotnost;standard finanční gramotnosti;základní škola;úvěr;dluh;hospodaření domácnosti |
Keywords in different language: | financial literacy;financial literacy standards;primary school;credit;debt;financial housekeeping |
Abstract: | Předložená práce je zaměřena na finanční gramotnost žáků po absolvování základní školy. Cílem teoretické části je objasnění pojmů z oblasti finanční gramotnosti, hospodaření domácnosti a metody zavádění výuky finanční gramotnosti do rámcově vzdělávacích programů základních škol. Cílem praktické části je zjištění úrovně finanční gramotnosti u žáků 9. ročníku před ukončením povinné školní docházky. |
Abstract in different language: | The submitted paper focuses on financial literacy of primary school graduates. The aim of the theoretical part is to clarify terminology of financial literacy, financial housekeeping and to explain methods used for implementation of financial literacy education into primary school frameworks. The aim of the practical part is to determine the financial literacy level of 9th-grade students before leaving the mandatory primary schooling. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Financni gramotnost vybraneho segmentu obyvatel.pdf | Plný text práce | 1,69 MB | Adobe PDF | View/Open |
Satra_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 633,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Satra_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 860,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Satra_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 207,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/33552
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.