Title: | Aktivní sociální učení v třídním kolektivu a jeho možnosti v prevenci šikany |
Other Titles: | Active social learning in a class collective and its potentials in chicane prevention |
Authors: | Kučerová, Barbora |
Advisor: | Svoboda, Michal |
Referee: | Jiřincová, Božena |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/3661 |
Keywords: | aktivní sociální učení;sociální učení;imitace;zpevnění;šikana;prevence šikany;třídní kolektiv;sociální dovednosti |
Keywords in different language: | active social learning;social learning;imitation;reinforcement;bullying;prevention of bullying;class collective;social skills |
Abstract: | Tato bakalářská práce pojednává o aktivním sociálním učení a jeho možnosti v prevenci šikany na základě vymezení teoretických východisek aktivního sociálnío učení a šikany. Součástí práce je výzkumné šetření, které zjišťuje využití aktivního sociálního učení v prevenci šikany na školách v Plzeňském kraji. |
Abstract in different language: | The thesis discusses an active social learning and its use in the prevention of bullying. This is based on a theoretical knowledge of active social learning and bullying. The research is also a part of the thesis and it identifies the use of the active social learning in the prevention of bullying in the schools of the Pilsner region. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP - Kucerova.pdf | Plný text práce | 392,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kucerova - posudek vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 503,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kucerova - posudek oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 346,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kucerova - prubeh obhajob.pdf | Průběh obhajoby práce | 89,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/3661
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.