Title: | Návrh manipulačních zařízení pro vůz kategorie Formula Student |
Other Titles: | Design of handling equipment for the Formula Student vehicle |
Authors: | Pangerl, Tomáš |
Advisor: | Hynek Martin, Doc. Ing. Ph.D. |
Referee: | Kalina Tomáš, Ing. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/37577 |
Keywords: | quick jack;tyč;paralelogram;zdvih;formule |
Keywords in different language: | quick jack;rod;paralelogram;stroke;formula |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá návrhem quick jacku, tažně tlačné tyče a zvedacího zařízení pro vůz kategorie Formula Student. Nejprve jsou v práci specifikovány požadavky pro návrh těchto zařízení. Následně jsou vytvořeny různé konstrukční varianty, ze kterých jsou poté vybrány ty nejvhodnější. Při návrhu je potřeba brát ohled na celkovou hmotnost, funkčnost a vyrobitelnost. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis deals with a design of a quick jack, a pull-push rod and a lifting device for a Formula Student category car. First of all, requirements for the design of these devices are specified. Then, various design variants are created. The most suitable designs are then selected. Important aspects for the design are overall mass, functionality and manufacturability. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Tomas_Pangerl.pdf | Plný text práce | 14,09 MB | Adobe PDF | View/Open |
BP_Panger_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 797,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
BP_Pangerl_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 657,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pangerl.pdf | Průběh obhajoby práce | 546,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/37577
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.