Title: | Terciární vzdělávání |
Other Titles: | Tertiary education |
Authors: | Albl, Josef |
Advisor: | Louda Tomáš, JUDr. CSc. |
Referee: | Triner Petr, JUDr. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/37957 |
Keywords: | terciární vzdělávání;teorie nevzdělanosti |
Keywords in different language: | tertiary education;theory of ignorance |
Abstract: | Cílem mé bakalářské práce bylo porovnat systémy vysokoškolského vzdělávání v ČR a ve světě. Dále jsem se detailněji zaměřil na koncept masového vzdělávání Martina Trowa. Podrobněji jsem rozepsal jednotlivé fáze - elitní, masovou a univerzální. V následující kapitole jsem se zabýval Liessmannovo teorií nevzdělanosti. Na konci bakalářské práce jsem porovnal systémy školství v ČR, Velké Británii, v USA a především v Jižní Koreji. Poslední kapitolou je průzkum názorů společnosti na vysokoškolské vzdělávání. |
Abstract in different language: | The aim of my bachelor thesis was to compare the systems of university education in the Czech Republic and in the world. Further, I focused in detail on the concept of mass education by Martin Trow. I have described in detail the individual phases - elite, mass and universal. In the next chapter I dealt with Liessmann's theory of ignorance. At the end of my bachelor thesis I have compared education systems in the Czech Republic, Great Britain, USA and especially in South Korea. The last chapter is a survey of society's views on university education. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSR) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP.pdf | Plný text práce | 1,43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Albl J. - posudek VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 606,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Albl J. - posudek OP.pdf | Posudek oponenta práce | 817,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Albl J.-protokol BP.pdf | Průběh obhajoby práce | 284,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/37957
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.