Title: Terciární vzdělávání
Other Titles: Tertiary education
Authors: Albl, Josef
Advisor: Louda Tomáš, JUDr. CSc.
Referee: Triner Petr, JUDr.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/37957
Keywords: terciární vzdělávání;teorie nevzdělanosti
Keywords in different language: tertiary education;theory of ignorance
Abstract: Cílem mé bakalářské práce bylo porovnat systémy vysokoškolského vzdělávání v ČR a ve světě. Dále jsem se detailněji zaměřil na koncept masového vzdělávání Martina Trowa. Podrobněji jsem rozepsal jednotlivé fáze - elitní, masovou a univerzální. V následující kapitole jsem se zabýval Liessmannovo teorií nevzdělanosti. Na konci bakalářské práce jsem porovnal systémy školství v ČR, Velké Británii, v USA a především v Jižní Koreji. Poslední kapitolou je průzkum názorů společnosti na vysokoškolské vzdělávání.
Abstract in different language: The aim of my bachelor thesis was to compare the systems of university education in the Czech Republic and in the world. Further, I focused in detail on the concept of mass education by Martin Trow. I have described in detail the individual phases - elite, mass and universal. In the next chapter I dealt with Liessmann's theory of ignorance. At the end of my bachelor thesis I have compared education systems in the Czech Republic, Great Britain, USA and especially in South Korea. The last chapter is a survey of society's views on university education.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSR)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP.pdfPlný text práce1,43 MBAdobe PDFView/Open
Albl J. - posudek VP.pdfPosudek vedoucího práce606,28 kBAdobe PDFView/Open
Albl J. - posudek OP.pdfPosudek oponenta práce817,85 kBAdobe PDFView/Open
Albl J.-protokol BP.pdfPrůběh obhajoby práce284,31 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/37957

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.