Název: Využití sugestivní terapie u studentů s vyšším stupněm neuroticismu
Další názvy: Use of suggestive therapy in students with higher level of neuroticism
Autoři: Klučinová, Klára
Vedoucí práce/školitel: Miňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
Oponent: Holeček Václav, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39082
Klíčová slova: neuroticismus;neurotické poruchy;vysokoškoláci;relaxační techniky;mladá dospělost;sugestivní terapie;neuróza
Klíčová slova v dalším jazyce: neuroticisms;neurotic disorders;university students;relaxation techniques;young adulthood;suggestive therapy;neurosis
Abstrakt: Tématem této bakalářské práce je využití sugestivní terapie u vysokoškolských studentů s vyšším stupněm neuroticismu ke snížení projevů neurotické symptomatologie. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část je členěna do třech hlavních kapitol, jež zahrnují problematiku neuroticismu, charakteristiku neurotických poruch, včetně klasifikace, etiologie a terapie neurotických poruch a vývojově psychologickou charakteristiku mladé dospělosti. Praktickou část tvoří výzkum, jehož cílem bylo zjistit jaká je míra neuroticismu u studentů FPE ZČU, aplikovat sugestivní terapii u studentů s vyšším stupněm neuroticismu a zjištění účinků sugestivní terapie. Naším cílem bylo studenty nejen aktuálně zrelaxovat, ale též je s touto metodou seznámit a předat jim účinnou techniku, jež mohou formou autosugesce použít při překonávání stresu.
Abstrakt v dalším jazyce: The subject of this bachelor thesis is the use of suggestive therapy in university students with higher degree of neuroticism in order to reduce the symptoms of neuroticism. The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical part. The theoretical part is divided into three main chapters which include the problematics of neuroticism, characteristics of neurotics disorders including classification, etiology and therapy of neurotic disorders and developmentally psychological characteristics of young adulthood. The practical part consists of research that was aimed to find out the degree of neuroticism in students, apply suggestive therapy to students with higher degree of neuroticism and to find out the effects of suggestive therapy. Our goal was not only to presently relax the students but also familiarize them with this method and pass on an effective technique that they can use to overcome stress through autosuggestion.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Klara Klucinova1.pdfPlný text práce1,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Klucinova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce360,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Klucinova_oponent.pdfPosudek oponenta práce267,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Klucinova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce228,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39082

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.