Title: Vnímání privátních značek zákazníky maloobchodů
Other Titles: Shopper's perception of private labels
Authors: Samcová, Lucie
Advisor: Cimler Petr, Doc. Ing. CSc.
Referee: Sadílek Tomáš, Ing. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39306
Keywords: privátní značka;značka;obchodník;spotřebitel;obchodní řetězec
Keywords in different language: private label;brand;retailer;customer;retail store
Abstract: Cílem práce je představit nabídku vybraných privátních značek obchodních řetězců a analýza vnímání privátních značek spotřebiteli pomocí dotazníkového šetření. Sortiment privátních značek zahrnuje ty produkty, které obchodník prodává pod svou značkou. Obla je opatřen jménem a logem obchodníka, tudíž takto označený produkt u jiného obchodníka nelze nalézt. Pod privátní značkou se prodávají nejen potraviny a nápoje, ale také drogerie, jídlo pro domácí mazlíčky, domácí spotřebiče, oblečení a další. Privátní značky představují řadu výhod pro obchodníky, ale také pro spotřebitele. Dle ceny a kvality jsou privátní značky rozdělovány do tří kategorií - na značky ekonomické, standardní a prémiové. Česká republika není zdaleka rozvinutým trhem s privátními značkami, jejich prodeje dosahují na 21,2 %. Vlastní značky jsou zařazovány všemi obchodními řetězci v České republice.
Abstract in different language: The aim of the work introduce the offer of selected private labels of retail stores and analysis od perceptions the private labels by customers through a questionnaiers. Range of private labels includes products, which the trader sells under his brand. Packaging is provided with the trader's name and logo, theresfor this product can't be found in another store. Not only food and drinks are sold under the private label, but also shop selling toiletries, petfood, home appliances, clothes and other. Private labels represent a number of benefits for retailers, but also for customers. According to proce and quality are private labels divided into three categories - economic, standard and premium. Czech Republic is far from being a well-developed private label market, their sales reach at 21,2 %. Own brands are classified by all retail stores in the Czech Republic.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
K17N0060P_DP_Samcova_Vnimani_privatnich_znacek_maloobchodu.pdfPlný text práce3,95 MBAdobe PDFView/Open
Samcova_Lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce44,46 kBAdobe PDFView/Open
Samcova_Lucie_o.pdfPosudek oponenta práce195,58 kBAdobe PDFView/Open
Samcova_Lucie_p.pdfPrůběh obhajoby práce108,54 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39306

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.