Title: | Komparace aktivit společenské odpovědnosti a udržitelnosti vybraných subjektů |
Other Titles: | Comparison of activities of social corporate responsibility and sustainability of selected subjects |
Authors: | Šestáková, Kateřina |
Advisor: | Taušl Procházková Petra, Doc. Ing. Ph.D. |
Referee: | Mičík Michal, Ing. Ph.D. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40252 |
Keywords: | společenská odpovědnost firem;udržitelnost;tří pilířová struktura;vysoké školy |
Keywords in different language: | corporate social responsibility;sustainability;triple bottom line;higher education |
Abstract: | Předložená diplomová práce se zabývá problematikou udržitelného rozvoje neboli udržitelnosti a společenské odpovědnosti (CSR) na veřejných vysokých školách v České republice. Teoretická část této práce se věnuje vymezení pojmů a představení a přiblížení si těchto dvou konceptů. Dále obsahuje charakteristiku této problematiky právě pro vysoké školy. Cílem empirické části je analýza současného stavu prováděných aktivit, tedy zda zkoumaný vzorek implementuje do své strategie v rámci všech tří pilířů různé aspekty sociální odpovědnosti a udržitelnosti či nikoliv. Posledním cílem této práce je formulace vhodných doporučení pro další zařazování aktivit týkajících se této problematiky do strategií vysokých škol. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the issue of sustainable development or sustainability and corporate social responsibility (CSR) at public universities in the Czech Republic. The theoretical part of this thesis is devoted to the definition of concepts and the introduction and closer approach to these two concepts. It also contains characteristics of this issue for universities. The aim of the empirical part is to analyse the current status of the activities carried out, whether the selected sample implements various aspects of social responsibility and sustainability into its strategy within all three pillars. The last aim of this work is to formulate suitable recommendations for further inclusion of activities related to this issue into the strategies of higher education institutions. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMO) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP_Katerina_Sestakova_2020.pdf | Plný text práce | 1,72 MB | Adobe PDF | View/Open |
Sestakova_Katerina_v.pdf | Posudek vedoucího práce | 122,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sestakova_Katerina_o.pdf | Posudek oponenta práce | 227,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Sestakova_p.pdf | Průběh obhajoby práce | 104,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/40252
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.