Title: Vývoj parametrizovaných her v Unity pro pacienty trpící poruchou pozornosti s hyperaktivitou
Other Titles: The development of parameterized games in Unity for patients with attention deficit hyperactivity disorder
Authors: Bartošek, Jan
Advisor: Brůha Petr, Ing.
Referee: Šnejdar Pavel, Ing.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44217
Keywords: adhd;kognitivní hry;kognitivní trénink;parametrizované hry;unity
Keywords in different language: adhd;cognitive games;cognitive training;parameterized games;unity
Abstract: Tato bakalářská práce cílí na vytvoření her, které by mohly být využívány při léčbě pacientů trpících poruchou pozornosti s hyperaktivitou. V teoretické části práce je krátce popsána teorie kognitivních funkcí a ADHD. Následně jsou prozkoumány již existující kognitivní hry a jsou navrženy 4 hry včetně parametrů ovlivňujících jejich průběh. V praktické části je popsána implementace 4 her, které napomáhají pacientům při jejich léčbě.
Abstract in different language: This bachelor thesis aims to create games that could be used in the treatment of patients suffering from attention deficit hyperactivity disorder. The theoretical part of the thesis briefly describes the theory of cognitive functions and ADHD. The theoretical part also examines existing cognitive games and designs 4 games with potential parameters affecting the game. The practical part describes the implementation of 4 games that could help patients in their treatment.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jan_Bartosek_A18B0170P.pdfPlný text práce15,79 MBAdobe PDFView/Open
A18B0170P_Posudek.pdfPosudek oponenta práce34,11 kBAdobe PDFView/Open
A18B0170P_Hodnoceni.pdfPosudek vedoucího práce149,35 kBAdobe PDFView/Open
A18B0170P_Obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce112,49 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/44217

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.