Title: Činnosti školních a školských poradenských pracovišť se zaměřením na děti předškolního věku
Other Titles: Activities of school and educational consulting working place targeting children at their preschool-age
Authors: Nová, Zuzana
Advisor: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Referee: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44304
Keywords: školní poradenství;školské poradenské zařízení;mateřská škola
Keywords in different language: school counseling;school counseling facilities;kindergarten
Abstract: Bakalářská práce bude pojednávat o činnostech školních a školských poradenských pracovišť se zaměřením na děti předškolního věku. Cílem této práce je analýza poradenské činnosti konkrétní mateřské školy. V teoretické části budou vymezeny základní pojmy jako inkluze a integrace, žáci se speciálně vzdělávacími potřebami a podpůrná opatření. Dále je věnována pozornost školnímu poradenství v mateřské škole a školským poradenským zařízením. Závěrečná kapitola je zaměřena na spolupráci mezi mateřskou školou a pedagogicko-psychologickou poradnou při vyšetření školní zralosti. Empirická část práce se zabývá poradenskou činností konkrétní mateřské školy, která je popsána čtyřmi případovými studiemi. Pro tyto případové studie byla získávána data prostřednictvím obsahové analýzy pedagogických dokumentů, nesystematickým pozorováním a polostrukturovaným rozhovorem.
Abstract in different language: Bachelor´s thesis will be dealing with procedures of school and scholastic advice working centres targeting children at pre-school age. The goal of this thesis is analyze advice procedures of particular kindergarten. In the theoretical part I will define basic terms like inclusion and integration, pupils with special educational needs and supportive precautions. Moreover, the thesis will be targeted on school consultancy and scholastic consultant organisation. The final chapter is targeted on cooperation between a kindergarten and a pedagogical-psychological consultancy in terms of examination of school maturity. The empirical part of the thesis deals with consultancy work of particular kindergarten which is described through four case studies. The information for these case studies were obtained by conect analysis of pedagogical documents, non-systematical observance and half-structured dialogue.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Nova_Zuzana_finalni verze (1) (1).pdfPlný text práce1,72 MBAdobe PDFView/Open
Nova-Zuzana_oponent.pdfPosudek oponenta práce732,43 kBAdobe PDFView/Open
Nova-Zuzana_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce661,74 kBAdobe PDFView/Open
Nova-Zuzana_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce191,16 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/44304

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.