Název: | Výtvarný projev předškoláků jako forma vyjadřování |
Další názvy: | Preschool Children´s Art as a Form of Expression |
Autoři: | Nová, Kristýna |
Vedoucí práce/školitel: | Plíhalová Monika, Mgr. |
Oponent: | Havlíček Jakub, Mgr. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/44665 |
Klíčová slova: | předškolní věk;výtvarné vyjadřovací prostředky;dětský výtvarný projev;interpretace obrazu;komunikační dovednosti. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool age;artistic means of expression;children's artistic expression;image interpretation;communication skills. |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zaměřuje na možnosti interpretace dětského výtvarného projevu. Teoretická část je věnována vývojovým charakteristikám výtvarného projevu u dětí předškolního věku. Dětský výtvarný projev je zde popsán jako forma vyjadřování s využitím specifických výtvarných prostředků. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkumnou sondu v mateřské škole s cílem zjistit, jak děti v mateřské škole dokáží interpretovat svou vlastní kresbu vytvořenou na základě pohádkového příběhu, kresbu vrstevníka v porovnání se svou vlastní představou a obraz dospělého ilustrátora pohádkové knihy. V textu jsou popsány čtyři případové studie, které mapují přístup jednotlivých dětí k tvorbě a interpretaci obrazu. Součástí praktické části práce je rovněž návrh výtvarných aktivit, které u dětí rozvíjí komunikační dovednosti důležité pro interpretaci obrazu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor's thesis focuses on the possibilities of interpreting children's artistic expression. The theoretical section is composed of the developmental characteristics of artistic expression in preschool children. Children's artistic expression is described here as a form of expression using specific artistic means. The practical section consists of qualitative research investigation in kindergarten in order to find out how children in kindergarten can interpret their own drawing based on a fairy tale, peer drawing in comparison with their own idea, and the image of an adult illustrator of a fairy tale book. The text describes four case studies that map the approach of individual children to the creation and interpretation of the image. Part of the practical section of the work is also the design of art activities that develop children's communication skills important for the interpretation of the image. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Vytvarny projev predskolaku jako forma vyjadrovani.pdf | Plný text práce | 4,34 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Nova_posudek_V_Plihalova.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,5 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Nova_posudek_O_Havlicek.pdf | Posudek oponenta práce | 1,61 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby_Nova.pdf | Průběh obhajoby práce | 347,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/44665
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.