Title: | Srovnání a analýza současného českého a ruského systému školství |
Other Titles: | The comparison and analysis of the current Czech and Russian educational systems |
Authors: | Hanusová, Sofie |
Advisor: | Korostenski Jiří, Doc. Mgr. CSc. |
Referee: | Urieová Libuše, Mgr. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/46787 |
Keywords: | škola;školství;reformy;vývoj školství;vzdělávání |
Keywords in different language: | school;education system;reforms;development of the education;education |
Abstract: | Práce se zabývá analýzou vývoje českého vzdělávání do roku 1918, v porovnání s ruským. První část se věnuje vývoji školství v Čechách, druhá část se zaměřuje na vývoj školství v Rusku, samotné srovnání je provedeno ve třetí části. Cílem práce je shrnutí průběhu vývoje školství obou států v historickém kontextu a poukázání na hlavní odlišnosti, popřípadě podobnosti vývoje, a jejich příčiny. |
Abstract in different language: | The thesis analyzes the development of the Czech education in 1918, compared with the Russian. the main focus of the first part is the development of education in the Czech Republic, the second part deals with the development of education in Russia, the comparison is made in the thirt part. The aim of the thesis is to summarize the development of education of the two states in the historical context and to point out the main differences, or similarities of the development, and their causes. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP-Hanusova.pdf | Plný text práce | 425,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
hanusova.pdf | Průběh obhajoby práce | 245,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
S. Hanusova.doc | Posudek vedoucího práce | 14,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
HANUSOVA.jpg | Posudek oponenta práce | 1,87 MB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/46787
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.