Title: Současný stav elektromobility v ČR
Authors: Pinc, Dušan
Advisor: Chlopčík Tomáš, Ing.
Referee: Brčák Jan, Ing.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47431
Keywords: elektromobilita;elektromobil;nabíjecí infrastruktura;podpora elektromobility;marketing;swot analýza;celkové náklady spojené s vlastnictvím
Keywords in different language: electromobility;electric vehicle;charging infrastructure;support of electromobility;marketing;swot analysis;total cost of ownership
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá současným stavem elektromobility jakožto nástrojem marketingové analýzy trhu. Cílem práce je popsat současný stav elektromobility v ČR a porovnat ekonomické aspekty elektromobilů a tradičních automobilů se spalovacím motorem. V úvodní části je zmapován historický vývoj elektromobility. Druhá část práce je věnována technické stránce dnešních elektromobilů a jejich popularitě ve světě. Autor se zaměřuje zejména na trh s elektromobily, formy podpory elektromobility, nabíjecí infrastrukturu, vnímání a budoucnost elektromobility v ČR. Součástí práce je analýza mikroprostředí firmy BLOHMANN spol. s r.o., vytvoření profilu cílové skupiny a zpracování SWOT analýzy pro projekt elBlesk. Závěrečná část obsahuje studii pořízení a provozu elektromobilu TIGER od firmy BLOHMANN spol. s r.o. Tato studie poskytuje porovnání elektromobilu TIGER s konkurenčním elektromobilem a konvenčním automobilem.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with the topic of current state of electromobility as a tool of marketing market analysis. The goal of this thesis is to describe the current state of electromobility in the Czech Republic and compare economic aspects of electric vehicles and internal combustion engine vehicles. The introductory part survey the historical development of electromobility. The second part is devoted to the technical side of today's electric cars and their popularity in the world. Author focuses mainly on the market with electric vehicles, forms of support for electromobility, charging infrastructure, perception and future of electromobility in the Czech Republic. This thesis also includes the analysis of the microenvironment of the company BLOHMANN spol. s r.o., creating of a target audience profile and processing of a SWOT analysis for the elBlesk project. The final part contains a study of the acquisition and operation of electric vehicle TIGER from the company BLOHMANN spol. s r.o. This study provides a comparison of electric vehicle TIGER with a competing electric vehicle and a conventional car.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Pinc_Soucasny_stav_elektromobility_v_CR.pdfPlný text práce2,69 MBAdobe PDFView/Open
Pinc_Dusan_v.pdfPosudek vedoucího práce130,64 kBAdobe PDFView/Open
Pinc_Dusan_o.pdfPosudek oponenta práce117,53 kBAdobe PDFView/Open
Pincob.pdfPrůběh obhajoby práce35,56 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47431

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.