Title: | Lekce z historie: česká kultura a řecký příklad |
Other Titles: | Lessons from History: Czech Culture and the Greek Example |
Authors: | Asongu, Timothy Terna |
Advisor: | Boháček Kryštof, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Frývaldský Pavel, ThLic. Th.D. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48214 |
Keywords: | historické srovnání; historická lekce; česká republika; řecko; kultura; náboženský život |
Keywords in different language: | historical records; historical lessons; czech republic; greece; culture; religious life |
Abstract: | Práce je založena na srovnání České republiky a Řecka. Přestože si Řecko i Česká republika prošly mnoha historickými obtížemi, domnívám se, že kultura moderního Řecka si dokázala, narozdíl od České republiky, udržet svůj náboženský život. Výběr Řecka je založen na tom, že mají s Českou republikou tolik společného, pokud jde o geografii, populaci a civilizaci. |
Abstract in different language: | To this one taken through some historical maladies of the Czechs that the resultant effects is what is seen today and comparing it to the Greece world to see where one can have a reassessment of how The Modern Greece Culture is able to maintain its religious life after going through a lot of Historical difficulties like the Czech Republic. The choice of the Greece being that they have so much in common with the Czech Republic when it comes to geography, population and civilization. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KFI) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Asongu_DiplomaThesis.pdf | Plný text práce | 456,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
asongu_fryvaldsky.pdf | Posudek oponenta práce | 157,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
asongu_bohacek.pdf | Posudek vedoucího práce | 309,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
asongu_O.pdf | Průběh obhajoby práce | 223,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/48214
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.