Title: Stadtmarketing eines ausgewählten Standortes in Bayern - Regensburg als Vorbild für die Pilsner Kommunalpolitik
Other Titles: City marketing of selected locality in Bavaria - Regensburg as a model for municipal policy in Pilsen
Authors: Charvátová, Sára
Advisor: Vávra Zdeněk, Ing. Ph.D.
Referee: Jeřábek Martin, PhDr. Dipl. - Pol. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48344
Keywords: stadtmarketing;marketing;kommunalpolitik;tourismus;pilsen;regensburg
Keywords in different language: city marketing;marketing;municipal policy;tourism;pilsen;regensburg
Abstract: Autorka této diplomové práce se zaměřuje na "Městský marketing vybrané lokality v Bavorsku Řezno jako vzor pro komunální politiku v Plzni." Hlavním cílem práce je představit Řezno a jeho městský marketing a na základě poznatků uvedených v teoretické i praktické části tyto údaje použít pro formulaci doporučení samosprávě města Plzně. Poznatky byly získávány z rešerše odborné literatury, provedením SWOT analýzy a dotazníkového šetření. V teoretické části se pojednává o disciplínách příbuzných s městským marketingem (regionální geografie, veřejná správa a marketing), rovněž o městském marketingu, bavorských městech umístěných v německém žebříčku kvality života ve městech v letech 2019-2021, přičemž samostatná pozornost je věnována městu Řezno. Základ pro praktickou část tvoří právě poznatky předložené v části teoretické. Nejprve je zde představena metodika práce, SWOT analýza vytvořená pro Řezno a dotazník, který je zaměřen na rozbor lokálních silných a slabých stránek se zohledněním vývojových tendencí v tomto městě. Práce je zakončena výčtem několika bodů, které slouží jako doporučení a inspirace pro komunální politiku v Plzni.
Abstract in different language: The author of this diploma thesis focuses on "City marketing of a selected locality in Bavaria Regensburg as a model for municipal policy in Pilsen." The main aim is to introduce Regensburg and its city marketing and to formulate several recommendations for the municipal policy of the city of Pilsen on the basis of the findings. The findings were obtained mainly from literature research, a SWOT analysis created by the author, and a questionnaire survey. The theoretical part deals with disciplines related to city marketing (regional geography, public administration, and marketing), as well as city marketing itself and Bavarian cities ranked in the German ranking of the quality of life in cities in 2019-2021. Separate attention is then paid to the city of Regensburg. The knowledge gained from the theoretical part creates the basis for the practical part. The practical part consists of a methodology used for this thesis, a SWOT analysis created for Regensburg, and a questionnaire, which focuses on the strengths, weaknesses, opportunities, and risks of this city. The thesis ends with a list of several points that serve as recommendation and inspiration for municipal policy in Pilsen.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KGS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sara Charvatova_DP.pdfPlný text práce2,19 MBAdobe PDFView/Open
DP Charvatova_vedouci_Vavra.pdfPosudek vedoucího práce310,22 kBAdobe PDFView/Open
oponent DP Sara Charvatova 2022.docxPosudek oponenta práce22,98 kBMicrosoft Word XMLView/Open
CCF_000313.pdfPrůběh obhajoby práce334,42 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/48344

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.