Title: Marketingové řízení neziskové organizace
Other Titles: Marketing management of a non-profit organization
Authors: Štěrbová, Štěpánka
Advisor: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Referee: Sadílek Tomáš, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48523
Keywords: marketing;marketingové řízení;neziskové organizace
Keywords in different language: marketing;marketing management;non-profit organization
Abstract: Diplomová práce na téma Marketingové řízení neziskové organizace se zaměřuje na tvorbu marketingového plánu. Autorka si vybrala organizaci Junák - český skaut, středisko Rožmitál pod Třemšínem, z. s. Diplomová práce je rozdělena do 7 kapitol. První tři kapitoly práce jsou zaměřeny na teorii související s marketingem, neziskovým sektorem a marketingovým řízením. Následně je v práci představena organizace Junák - český skaut, středisko Rožmitál pod Třemšínem, z. s. Pátá část práce obsahuje situační analýzy, konktrétně se jedná o analýzu prostředí a SWOT analýzu a také marketingové řízení konkrétní organizace. V další části se nachází výzkumná šetření, konktrétně focus group a anketa. V sedmé části je sestaven marketingový plán na období od 1. dubna 2022 do 31. dubna 2023. V závěru jsou čtenáři seznámeni s poznatky, které vycházejí z praktické části diplomové práce.
Abstract in different language: The thesis on the topic Marketing management of a non-profit organization is focused on the marketing plan creation. The author chose the non-profit organization Junák - Czech Scout Association, seated in Rožmitál pod Třemšínem. The diploma thesis is divided into seven chapters. The first three chapters focus on marketing related theory, non-profit sector and marketing management. Subsequently the organization Junák - Czech Scout Association, seated in Rožmitál pod Třemšínem, is introduced in the work. The fifth part contains situation analysis (environment analysis and SWOT analysis) and marketing management of the organization. The next chapter contains research, specifically a focus group and survey. In the seventh part there is marketing plan compiled for the period from the 1st of April 2022 until the 30th of April 2023. In the final part, the readers are acquainted with the findings that are based on the practical part of the thesis.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Sterbova_2022.pdfPlný text práce1,46 MBAdobe PDFView/Open
Sterbova_Stepanka_v.pdfPosudek vedoucího práce121,04 kBAdobe PDFView/Open
Sterbova_Stepanka_o.pdfPosudek oponenta práce223,46 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,6 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/48523

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.