Title: Výukový program pro žáky ZŠ na téma Léčivé rostliny
Other Titles: Educational program for primary school pupils on topic Medicinal plants
Authors: Milová, Sabina
Advisor: Vágnerová Petra, Mgr.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/50016
Keywords: léčivé rostliny;byliny;výukový program;učebnice přírodopisu;zoologická a botanická zahrada města plzně
Keywords in different language: medicinal plants;herbs;educational program;natural science textbooks;zoological and botanical garden pilsen
Abstract: Tématem bakalářské práce jsou léčivé rostliny a jejich vliv na zdraví. Hlavní náplní práce je tvorba výukového programu pro žáky 2. stupně základních škol v Zoologické a botanické zahradě města Plzně. Práce se věnuje definici pojmu učebnice, zařazení léčivých rostlin do Rámcového vzdělávacího programu a rešerši učebnic přírodopisu pro 7. ročník ZŠ a nižších gymnázií.
Abstract in different language: Bachelor thesis deals with medicinal plants and their effect on health. The aim of the thesis is to create an educational programme for students at secondary school in Zoological and botanical garden Pilsen. The theoretial chapters define the concept of textbooks and explain the basic concept of curriculum. Part of this thesis is a search of textbooks of natural sciences for secondary school students that have focus on botany.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zaverecna prace_Sabina Milova.pdfPlný text práce2,56 MBAdobe PDFView/Open
Milova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce170,79 kBAdobe PDFView/Open
Milova_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,97 MBAdobe PDFView/Open
Milova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce130,21 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/50016

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.