Title: | Výukový program pro žáky ZŠ na téma Léčivé rostliny |
Other Titles: | Educational program for primary school pupils on topic Medicinal plants |
Authors: | Milová, Sabina |
Advisor: | Vágnerová Petra, Mgr. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/50016 |
Keywords: | léčivé rostliny;byliny;výukový program;učebnice přírodopisu;zoologická a botanická zahrada města plzně |
Keywords in different language: | medicinal plants;herbs;educational program;natural science textbooks;zoological and botanical garden pilsen |
Abstract: | Tématem bakalářské práce jsou léčivé rostliny a jejich vliv na zdraví. Hlavní náplní práce je tvorba výukového programu pro žáky 2. stupně základních škol v Zoologické a botanické zahradě města Plzně. Práce se věnuje definici pojmu učebnice, zařazení léčivých rostlin do Rámcového vzdělávacího programu a rešerši učebnic přírodopisu pro 7. ročník ZŠ a nižších gymnázií. |
Abstract in different language: | Bachelor thesis deals with medicinal plants and their effect on health. The aim of the thesis is to create an educational programme for students at secondary school in Zoological and botanical garden Pilsen. The theoretial chapters define the concept of textbooks and explain the basic concept of curriculum. Part of this thesis is a search of textbooks of natural sciences for secondary school students that have focus on botany. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zaverecna prace_Sabina Milova.pdf | Plný text práce | 2,56 MB | Adobe PDF | View/Open |
Milova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 170,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Milova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 1,97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Milova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 130,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/50016
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.