Title: Marketingový mix vybrané obchodní značky
Other Titles: Marketing mix of selected brand
Authors: Sladká, Michaela
Advisor: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Referee: Cimler Petr, Doc. Ing. CSc.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52331
Keywords: marketingový mix;produkt;cena;distribuce;komunikace;marketingové prostředí;analýzy
Keywords in different language: marketing mix;product;price;place;promotion;marketing environment;analysis
Abstract: Hlavním cílem této diplomové práce je provedení analýzy současného marketingového mixu obchodní značky IQOS a navržení vhodného opatření pro oblast marketingového mixu na základě výsledků provedených analýz. Hlavní cíl je dosažen prostřednictvím předcházejících tří dílčích cílů: zpracování teoretického úvodu k problematice marketingového mixu, představení vybrané společnosti a provedení analýzy vnějšího prostředí vybrané společnosti. V teoretické části je zpracován teoretický základ k problematice marketingového mixu a marketingovému prostředí. Praktická část se zabývá představením společnosti a jejího vnitřního prostředí, analýze vnějšího prostřední vybrané společnosti a analýze současného marketingového mixu obchodní značky IQOS. Na základě získaných poznatků z provedených analýz je autorkou navrženo vhodné opatření pro oblast marketingového mixu.
Abstract in different language: Main goal of this master thesis is the analysis of current marketing mix of the IQOS brand and to propose a suitable measure for the marketing mix based on the results of the analyzes. The main goal is achieved through the previous three sub-goals: elaboration of a theoretical introduction to the issue of marketing mix, introduction of the selected company and analysis of the external environment of the IQOS company. The theoretical part deals with the theoretical basis for the issues of marketing mix and marketing environment. The practical part deals with the introduction of the company and its internal environment, analysis of the external environment of the selected company and analysis of the current marketing mix of the IQOS brand. Based on the findings from the analyzes, the author proposes a suitable measure for the marketing mix.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP MICHAELA SLADKA.pdfPlný text práce1,36 MBAdobe PDFView/Open
DP_Sladka_v.pdfPosudek vedoucího práce125,83 kBAdobe PDFView/Open
Sladka_Michaela_o.pdfPosudek oponenta práce179,13 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce39,17 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52331

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.