Title: Emoce v marketingu destinace cestovního ruchu
Other Titles: Emotions in tourism destination marketing
Authors: Halamová, Dominika
Advisor: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Referee: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52341
Keywords: destinace;marketingová komunikace;logo;vizuální identita;emoce
Keywords in different language: destination;marketing communication;logo;visual identity;emotions
Abstract: Předložená diplomová práce se zabývá emocemi v marketingu destinace cestovního ruchu a zaměřuje se blíže na logo, vizuální identitu a jejich důležitost. Práce je složena z teoretické a empirické části. V teoretické části jsou za pomoci odborné literatury objasněny základní pojmy z oblasti marketingu destinace cestovního ruchu, brandingu destinace, emocí v marketingu a metodám jejich měření. Praktická část je zpracována pro destinaci Krušnohoří a zabývá se identifikací emocí vyvolaných předloženým obrazovým materiálem. Materiál obsahuje 5 log spolu s jejich vizualizací na vybraných prvcích vizuálního stylu. Výzkum je proveden prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu je zjistit, které z předložených log vyvolává v respondentech nejvíce pozitivních emocí. Výsledky jsou detailně popsány a data z dotazníkového šetření interpretovány v grafech. Na základě obdržených výsledků jsou doporučeny návrhy na facelift loga, které jsou autorkou graficky zpracovány.
Abstract in different language: This thesis deals with emotions in tourism destination marketing and focuses on logo, visual identity, and their importance. The thesis consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part, the basic concepts of tourism destination marketing, destination branding, emotions in marketing and methods of their measurement are explained with the help of literature. The practical part is prepared for the Krušnohoří/Erzgebirge destination and deals with the identification of emotions evoked by the presented image material. The material includes 5 logos together with their visualization on selected elements of visual style. The research is conducted through a questionnaire survey and semi-structured in-depth interviews. The aim of the research is to find out which of the presented logos evokes the most positive emotions in the respondents. The results are described in detail and the data from the questionnaire survey is interpreted in graphs. On the basis of the results received, suggestions for a logo facelift are recommended and graphically elaborated by the author.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Dominika-Halamova.pdfPlný text práce6,54 MBAdobe PDFView/Open
Halamova_Dominika_v.pdfPosudek vedoucího práce125,4 kBAdobe PDFView/Open
halamova-d-o.pdfPosudek oponenta práce115,66 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,6 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52341

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.