Název: Aplikace vybraných principů behaviorální ekonomiky ve stravovacím zařízení
Další názvy: Application of selected principles of behavioral economics in a catering facility
Autoři: Voves, Jan
Vedoucí práce/školitel: Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Oponent: Štumpf Petr, Doc. Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52342
Klíčová slova: spotřebitelské rozhodování;behaviorální ekonomie;pohostinství;terénní výzkum;architektura výběru;rozhodování ve skupině;rozhodování ve frontě
Klíčová slova v dalším jazyce: consumer decision making;behavioral economics;catering facility;field research;choice architecture;nudge;group decision making;queuing decision making
Abstrakt: Hlavním cílem diplomové bylo aplikovat principy behaviorální ekonomie do prostředí reálného stravovacího zařízení. V teoretické části je rozebráno spotřebitelské chování a přístup behaviorální ekonomie se zaměřením na problematiku architektury výběru a pošťouchnutí. Analytická část slouží k nahlédnutí na prostředí podniku a jeho ekonomickou situaci. Výzkumná část představuje jeden plánovaný a tři uskutečněné výzkumy v prostředí pohostinského zařízení. Plánovaný výzkumu v rámci konceptu architektury výběru nabízí identifikaci omezení, která stojí v cestě úspěšné realizace. Realizované výzkumy jsou zaměřeny na snahu detekovat možný nástroj pro koncept pošťouchnutí, výzkum ovlivnění nákupního rozhodování ve skupině a v rámci fronty. Tato práce prezentuje fakta, která dokazují existenci skupinového ovlivňování ve prospěch přizpůsobování. Autor přichází s důkazy, že se zákazníci podniku ovlivňují i v rámci utvořené fronty.
Abstrakt v dalším jazyce: The main aim of the master's thesis was to apply the principles of behavioural economics to the environment of a real catering facility. The theoretical part discusses consumer behaviour and the behavioural economics approach, focusing on the issues of choice architecture and nudge. The analytical part is used to provide insights into the environment of the establishment and its economic situation. The research part presents one planned and three conducted researches in a hospitality setting. The planned research within the concept of choice architecture offers the identification of constraints that stand in the way of successful implementation. The implemented researches are focused on trying to detect a possible tool for the nudge concept, research on influencing group and queuing purchasing decisions. This paper presents facts that prove the existence of group influence in favor of customization. The author comes up with evidence that the customers influence each other even within a formed queue.
Práva: Plný text práce není přístupný. Text bude přístupný od 1.6. 2026.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Voves_J.pdfPlný text práce4,69 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii
voves-j-v.pdfPosudek vedoucího práce117,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Voves_Jan_o.pdfPosudek oponenta práce122,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rozhodnuti o nezv..pdfOdůvodnění nezveřejnění VŠKP84,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52342

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.