Title: Využití influencer marketingu ve vybrané kampani
Other Titles: Use of influencer marketing in selected campaign
Authors: Lohrová, Ivana
Advisor: Kresa Zdeněk, Ing.
Referee: Ulčová Štěpánka, Ing.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/52377
Keywords: marketing;influencer;influencer marketing;sociální sítě;instagram;hashtag
Keywords in different language: marketing;influencer;influencer marketing;social media;instagram;hashtag
Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na vznik a průběh marketingové kampaně z pohledu influencera. V teoretické části jsou popsány a vysvětleny pojmy jako marketing, sociální sítě, a influencer marketing. V praktické části jsou představeni influenceři, se kterými byly provedené rozhovory a také je zde popsána vybraná marketingová kampaň. Kvalitativní výzkum je založen na polostrukturovaných rozhovorech s influencery. Cílem rozhovorů je zodpovědět čtyři výzkumné otázky, které zkoumají průběh kampaně, její rizika a obecné vnímání spolupráce z postoje influencera. Jedna z otázek se také přímo zaměřuje na strategie, které influenceři využívají pro zvýšení svého dosahu. Z výsledku rozhovorů jsou navržena doporučení jak pro společnosti, které spolupracují s influencery, tak i pro influencery samotné.
Abstract in different language: The Bachelor's thesis is focused on the creation and process of a marketing campaign from the perspective of an influencer. The theoretical part describes and explains concepts such as marketing, social networks, and influencer marketing. The practical part introduces the influencers with whom interviews were conducted, and a selected marketing campaign is also described. The qualitative research is based on semi-structured interviews with influencers. The aim of the interviews is to answer four research questions that explore the course of the campaign, its risks, and the general perception of collaboration from the influencer's point of view. One of the questions also directly focuses on the strategies that influencers use to increase their engagement. Recommendations for both companies collaborating with influencers and influencers themselves are proposed based on the interview results.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Ivana Lohrova - Vyuziti influencer marketingu ve vybrane kampani.pdfPlný text práce804,98 kBAdobe PDFView/Open
Lohrova_Ivana_v.pdfPosudek vedoucího práce105,42 kBAdobe PDFView/Open
Lohrova_Ivana_o.pdfPosudek oponenta práce122,62 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,86 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/52377

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.