Název: | Fobie dětí v mateřské škole |
Další názvy: | Phobias of children in kindergarten |
Autoři: | Tichoňová, Adéla |
Vedoucí práce/školitel: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Podpera Milan, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53222 |
Klíčová slova: | emoce;dětské emoce;strach;úzkost a úzkostnost;smutek a deprese |
Klíčová slova v dalším jazyce: | emotions;children's emotions;fear;anxiety and anxiousness;sadness and depression |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá strachy a úzkostmi u dětí předškolního věku. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena na tři základní části: emoce v předškolním věku, charakteristika poruch emocionality a definování strachu a jeho projevy. V první části jsou vysvětleny pojmy emoce a emocionalita, dále druhy emocí, funkce emocí a specifika emocí v předškolním věku. Druhá část je zaměřena především na charakteristiku poruch emocionality: strach, úzkost a úzkostnost, smutek a deprese. Třetí část je věnována definování strachu, objektům strachu a překonávání strachu. Praktická část se zabývá výzkumem, který se věnuje strachům u dětí předškolního věku. Je zde popsáno, jak se pracovalo s příběhem a jak probíhali rozhovory s dětmi. Především je zde uveden popis průběhu získávání dat, kvalitativní i kvantitativní analýza spontánních výpovědí dětí a souhrn výsledků. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis deals with fears and anxieties in preschool children. This thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is divided into three main parts: emotions in preschool, characteristics of emotional disorders and defining fear and its manifestations. In the first part, the concepts of emotion and emotionality are explained, as well as the types of emotions, the functions of emotions and the specifics of emotions in preschool. The second part focuses mainly on the characteristics of emotionality disorders: fear, anxiety and anxiousness, sadness and depression. The third part is devoted to defining fear, objects of fear, and overcoming fear. The practical part deals with research on fears in preschool children. It describes how story work was conducted and how interviews with children were conducted. In particular, there is a description of the process of data collection, qualitative and quantitative analysis of children's spontaneous statements and a summary of the results. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP TICHONOVA.pdf | Plný text práce | 1,39 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Tichonova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 209,54 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Tichonova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 143,28 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Tichonova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 294,46 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53222
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.