Název: Fobie dětí v mateřské škole
Další názvy: Phobias of children in kindergarten
Autoři: Tichoňová, Adéla
Vedoucí práce/školitel: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Podpera Milan, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/53222
Klíčová slova: emoce;dětské emoce;strach;úzkost a úzkostnost;smutek a deprese
Klíčová slova v dalším jazyce: emotions;children's emotions;fear;anxiety and anxiousness;sadness and depression
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá strachy a úzkostmi u dětí předškolního věku. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena na tři základní části: emoce v předškolním věku, charakteristika poruch emocionality a definování strachu a jeho projevy. V první části jsou vysvětleny pojmy emoce a emocionalita, dále druhy emocí, funkce emocí a specifika emocí v předškolním věku. Druhá část je zaměřena především na charakteristiku poruch emocionality: strach, úzkost a úzkostnost, smutek a deprese. Třetí část je věnována definování strachu, objektům strachu a překonávání strachu. Praktická část se zabývá výzkumem, který se věnuje strachům u dětí předškolního věku. Je zde popsáno, jak se pracovalo s příběhem a jak probíhali rozhovory s dětmi. Především je zde uveden popis průběhu získávání dat, kvalitativní i kvantitativní analýza spontánních výpovědí dětí a souhrn výsledků.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with fears and anxieties in preschool children. This thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is divided into three main parts: emotions in preschool, characteristics of emotional disorders and defining fear and its manifestations. In the first part, the concepts of emotion and emotionality are explained, as well as the types of emotions, the functions of emotions and the specifics of emotions in preschool. The second part focuses mainly on the characteristics of emotionality disorders: fear, anxiety and anxiousness, sadness and depression. The third part is devoted to defining fear, objects of fear, and overcoming fear. The practical part deals with research on fears in preschool children. It describes how story work was conducted and how interviews with children were conducted. In particular, there is a description of the process of data collection, qualitative and quantitative analysis of children's spontaneous statements and a summary of the results.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP TICHONOVA.pdfPlný text práce1,39 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tichonova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce209,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tichonova_oponent.pdfPosudek oponenta práce143,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tichonova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce294,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/53222

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.